Step 15: Immigration...... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Step 15: Immigration...... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Step 15: Immigration......

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

15 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ha allemaal!

Lange stilte wederom van deze kant van de wereld... Mijn excuses, maar ik was diep verzonken in een heleboel visum papierwerk, waar ik helemaal gestoord van werd... Zo voelt het dus om een immigrant te zijn, geen feest!! Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en de een zegt dit en de ander dat, je voelt je echt een nummertje... Heel frustrerend allemaal..

Gedeeltelijk was het ook een beetje mijn eigen schuld, want ik was weer een beetje last minute (aard van het beestje..) met alles inleveren, hopende op geen complicaties. Helaas waren die er natuurlijk wel en was het vorige week even paniek als in wat nu?

Geef ik alles hier op en ga ik maar gewoon weer naar NL? Neuhh, liever nog niet. Verzet ik wéér mijn vlucht naar eind September om dan in de herfst een bezoekje aan NL te brengen? Neuhh, liever ook niet. Dien ik al mijn papierwerk opnieuw in in NL en betaal ik me weer een ongeluk aan fees? Neuhh, als het niet hoeft, liever niet. Maar wat dan?

Na weer een telefoontje met iemand anders bleek dat ik wel gewoon mijn paspoort mocht komen ophalen en dat ze het aanvraagproces dan wel gewoon door konden zetten. Relaxed, kan ik dus in ieder geval volgende week vliegen. Maar wat doe ik dan?

Pak ik alles hier in alsof ik niet meer terugkom en wacht ik in NL het vonnis af en als het positief is ga ik dan weer terug? Of neem ik maar gewoon de gok dat het goedkomt en laat ik alles hier zoals het is?

Ik heb maar besloten een risico te nemen en voor de laatste optie te gaan. Mocht mijn visum niet goedgekeurd worden kan ik alsnog 3 mnd in NZ doorbrengen, maar mag ik (officieel) niet meer werken. Dan ga ik nog maar de laatste dingen hier doen die ik nog graag wil doen en vermaak ik me wel een maandje bij Craig en Sally op de boerderij. Ook heb ik een ticket gekozen waarmee ik op de terugweg via Thailand en Dubai ga, dus kan ik Zuid-Oost Azie nog lekker ontdekken. Ook niet verkeerd toch?

Ik hoop natuurlijk dat het allemaal in orde komt met mijn visum en ik nog lekker tot April kan doorwerken hier(en dan naar Thailand kan!). Het plan (nu) is om dan in September 2011 weer aan de studie te gaan, ook leuk!

Maar goed, first things first, komende woensdag 18 aug land ik om 10.45 (QF3371 voor het ontvangstcomite) weer op Schiphol! Hopelijk is er nog wat van dat zomerse weer over voor me, want hier is het toch vooral koud en nat (al beginnen er langzaam lentekriebels op te komen).
20 September vertrek ik weer deze kant op, maar hopelijk zie ik jullie allemaal in de tussentijd even!! Ik heb er in ieder geval zin in!!

Tot heeel snel!! xx

  • 15 Augustus 2010 - 07:55

    Evelien:

    Dag Pep!!

    Fijn dat alles nog is goedgekomen! Goede reis en ik zie je vast binnenkort!
    Liefs, Evelien

  • 15 Augustus 2010 - 09:18

    Marieke Maijer:

    Heeej meis!
    Eindelijk weer es richting Nederland!
    Wat een gave plannen allemaal! Ik hoop ook dat het allemaal in orde komt met je visum!
    xxx Marieke

  • 15 Augustus 2010 - 14:29

    Heidy Verspay:

    heej pietwrnel ik wens je een hele goede reis naar holland, en ik hoop dat je je dromen waar mag maken, geniet meid het leven is te kort he!!! van de week kregen wij bericht van een kennis van ons is verdronken in noorwegen, ze stond te dicht op een sterk stromend water en is meegesleurd en verdronken, wat een ellende he!!! pluk de dag pieternel, groetjes van heidy xxxjes

  • 17 Augustus 2010 - 10:05

    Dien:

    aj dilemma's! k hoop voor je dat t lukt met je visum!
    but until then: kom genieten van t mooie hollandse weer hier :S t wordt vast beter de komende weken!
    je bent ongetwijfeld al onderweg maar 'goede reis' en tot binnenkort!
    xx

  • 18 Augustus 2010 - 10:55

    Malou:

    Welkom terug en tot gauw!!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 78260

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: