Change of plans - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

10 April 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoihoi allemaal,

Dat is alweer veelste lang geleden natuurlijk, maar hopelijk begrijpen jullie dat mijn leventje hier letterlijk compleet door elkaar geschud is en ik even wat tijd nodig had om beslissingen te maken over bepaalde zaken.

Een paar weken voor de aardbeving maakte Ricky het uit. Dit was erg onverwacht, want eigenlijk ging het heel erg goed. Maar we werden ons huis uitgezet en daardoor kwam er iets teveel spanning op een nog erg prille relatie en kon hij het allemaal even niet meer aan (mannen...). Ik was er erg verdrietig door natuurlijk, maar gelukkig vond ik snel een leuk nieuw huisje en verhuisde ik dus vol goede moed naar een frisse start. Helaas dacht Moeder Natuur daar anders over en werd de stad op 22 feb voor altijd veranderd. Jullie hebben er ondertussen al vanalles over gehoord, dus ik zal jullie niet lastig vallen met de details, maar het is voor ons als inwoners van de stad nog steeds erg moeilijk en emotioneel om te bevatten wat er allemaal gebeurd is en hoe Christchurch nooit meer het oude vertrouwde wordt waar iedereen hier zo van hield. Het gaat jaren duren voordat er weer een beetje een centrum gaat zijn. Een raar en naar idee, maar het is ongelooflijk om te zien hoe de meeste mensen hier hun schouders eronder zetten en blik op vooruit. Voor mij betekende dit alles natuurlijk ook dat ik mijn opties door moest nemen en na heel lang wikken, wegen en van gedachten veranderen heb ik besloten om terug te gaan naar Nederland.

Al sinds ik aan het werk ben gegaan heb ik het idee dat ik nog door wil studeren en de laatste tijd had ik ook niet meer genoeg uitdaging in mijn baan hier. Ik heb dus besloten om weer het studentenleven in te gaan en in september met mijn master te beginnen.

Het is enorm moeilijk om alles en iedereen hier achter te moeten laten, maar met alles wat er de afgelopen tijd gebeurd is wil ik graag een change of scenery. Na mijn studie kan ik het dan alsnog eens proberen hier, mocht ik dat dan weer willen. Voor nu voelt weggaan gewoon als de beste optie en ik moet zeggen dat iedereen tegen wie ik het hier vertel zegt dat als zij de mogelijkheid hadden om weg te gaan, ze ook zouden gaan. Velen hebben dit trouwens ook al gedaan.

Mijn zus komt 22 april hier aan en samen maken we dan nog een goede afscheids trip rond het Zuidereiland en dan komen we samen op 11 mei weer aan op Nederlandse bodem. Dus hopelijk tot snel!!!

xx

  • 10 April 2011 - 02:46

    Trudy:

    Hey Pep,

    Kan me voorstellen dat dat een erg moeilijke beslissing is geweest voor je.
    Ik zou zo zeggen, geniet nog van de trip met je zus!

    Liefs,

    Tru

  • 10 April 2011 - 07:40

    Chantal:

    Ja hoor, ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen.

    Kom maar eerst weer ff tot rust en zo heb je dan weer de tijd om alles op een rijtje te zetten.

    Maak er nog een gezellige tijd van met je zus!!

    Veel plezier en tot snel

    xxx

  • 10 April 2011 - 12:19

    Heidy Verspay:

    hoi pieternel, je bent nog jong genoeg om te veranderen, nu kun je nog en ben je niemand verantwoording verschuldig, je bent nu nog eigen baas, gaan met die banaan zou ik zeggen je kunt nog zoveel doen in je leven. geniet van de laatste tijd in het mooie nieuw-zealand wij krijgen ook weer bezoek uit nz in de zomer, ik blijf je volgen en veel succes met je keuze's of studie's en ik hoop je gauw weer eens tegen te komen in het mooie deurne xxxjes van heidy

  • 12 April 2011 - 19:50

    Malou:

    Hey meis,
    Je hebt er goed overnagedacht en als weggaan nu het beste voelt dan zal het wel zo moeten zijn. Lekker weer aan de studie in NL, je zal je plekje vast snel weer vinden. Heb je nog een leuke verjaardag gehad? Ik had je nog gesmst, weet niet of je die hebt ontvangen?! Ik vertrek ook weer bijna, nog 16 nachtjes... Pfff wel spannend weer! Veel plezier nog daar samen met je zus. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1488
Totaal aantal bezoekers 78211

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: