Integreren in NZ Stap 6: Get yourself some wheels! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Integreren in NZ Stap 6: Get yourself some wheels! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Integreren in NZ Stap 6: Get yourself some wheels!

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

14 December 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey allemaal!

Ja, dat was even lastig voor me gister om het nog niet te verklappen, maar……

……IK HEB EEN AUTO GEKOCHT!!!!!......

Gisterochtend ben ik met Bas, een van onze Nederlandse guides, op jacht gegaan en aan het eind van de ochtend hadden we eindelijk succes! Na een Nissan Bluebird (sorry pap, er zat een onverklaarbare ratel in, anders was het die geworden hoor), een hele sneue car market waar 4 auto’s te koop stonden, een aantal dodgy autoverkopers, ben ik nu de trotse eigenaresse van een Honda Civic uit ’89 (Jaaa mam, precies die van jou…). Het is een oldie, maar nog in prima staat met 155,000km op de klok. En owja, helemaal handig; een automaat! Dat is hier niet zo’n ‘taboe’ als in Nederland en helemaal handig zodat ik niet telkens in de deur probeer te schakelen…haha! De auto was van een oude man die ‘m moest inruilen voor een rolstoel…. Was al 12 jaar in die familie en z’n dochter moest bijna huilen toen ik besloot de auto te kopen, heb beloofd dat ik er goed voor zal zorgen, dus hopelijk rij ik ‘m niet meteen in de poeier…. Haha! Ik ben er erg blijmee!!

Maar goed, bij m’n eerste auto hoort natuurlijk een naam en daarin wil ik jullie om hulp vragen. Het is een Honda, dus een vereiste is dat de naam met een H begint. Tot zoverre zijn Harry en Honi (een Maori naam) favoriet, maar ik sta nog open voor andere goede ideeën, dus laat maar horen!! Hieronder wat fotootjes, zodat je de naam beter kunt visualiseren bij de auto!

Verder heb ik net aan m’n huisgenootje verteld dat ik toch niet met haar iets nieuws wil zoeken en die heeft daarna een uur op d’r kamer zitten huilen… Niet dat ze het zo erg vindt om niet met mij te gaan wonen hoor, maar meer omdat ze nu zwanger, manloos en huis en huisgenootloos is. Het is ook wel een beetje sneu natuurlijk, maar heb toch heel gemeen besloten dat het niet mijn probleem is. Voel me wat lullig erover, maar ben ook wel erg opgelucht. De jacht naar iets nieuws begint!

Tot zover deze ‘speed’ update! Benieuwd naar jullie naam- ideeën! Cheerssss

  • 14 December 2009 - 11:24

    Chantal:

    Hej geweldig je nieuwe auto!! Veel rijplezier.

    xxxchantal

  • 14 December 2009 - 11:25

    Chantal:

    ohw ja, veel succes met het vinden van een nieuw onderdak, ben benieuwd waar je terecht komt.

    xxx chantal

  • 14 December 2009 - 12:49

    Malou:

    Nou, ik ben weer helemaal bij. Vorige week eindelijk mijn scriptie ingeleverd dus had nu pas tijd om al je verhalen van de afgelopen weken te lezen. Maar nu een naam voor je autotje, hmmm, Harley?? ;) Vind Honi ook wel leuk! Hier ligt de temperatuur inmiddels tegen het vriespunt dus wie weet krijgen we wel een witte kerst.. Alvast hele fijne kerstdagen daar in NZ en succes met het vinden van een nieuw huisje! XX

  • 14 December 2009 - 13:15

    Evelien:

    Hondje.....?
    Maar bekt bij de New Zealanders niet zo lekker wrsch!!!

  • 14 December 2009 - 14:16

    Aniek:

    Goed bezig Piet!! Veel plezier ermee :)
    Tja, een naam.. Wat dacht je van Honey? Of is dat the cheesy? Oh ik zie dat je zelf Honi al hebt, dus ben niet erg origineel... Honor? Hope? Herbie? Hero? Herculus? Houston (nee misschien niet zo'n goede start, we've got a problem haha.
    Nou, succes ermee chick!!
    xx

  • 14 December 2009 - 14:19

    Lies:

    Harry of Henk zijn goede opties... ;)

  • 14 December 2009 - 17:38

    Mama:

    Laat ik nu ook net als mn zusje Hondje willen suggereren....Howie?Hubble? Houssein?Humphrey? Of is t een meisje?Hillegonda?:)
    Maar:mooi hoor !Veul plezier ermee!!en:careful!xxm
    o.. en trouwens: over die vergelijking met bevallingen hebben we het nog wel s..ooit...:)

  • 14 December 2009 - 17:39

    Mama Ps:

    ..en ook een beetje fietsen nog he!!:)

  • 14 December 2009 - 19:58

    Esther En Papa:

    Een prachtige auto die natuurlijk naar hond moet heten met het nummerbord en de eigenaresse erin verwerkt: Husqi85.
    Wat kunnen we winnen?

  • 26 December 2009 - 08:20

    Chantal:

    Ik wens je een fijne kerst en een knallend 2010. Heel veel geluk en plezier in het nieuwe jaar!! En ik hoop je dan ook weer te zien hahaha...

    Dikke kus Chantal

  • 27 December 2009 - 19:41

    Anette:

    Hej Pieternel,

    Kwam via de site van martin even bij jou langs.
    Wat leuk om te zien, ziet er goed uit jij bent goed bezig.Mocht je nog familie van mij in wellinton tegen komen doe ze de groeten Fam van der Put.
    Wens je een fijne jaarwisseling en nog een mooi reisavontuur groeten Anette

  • 02 Januari 2010 - 04:59

    Janne En Martin:

    Een eigen autotje klinkt erg verleidelijk! Dat kunnen wij ook wel goed gebruiken hier!

    Een gelukkig nieuwjaar btw! Hoe was de jaarwisseling? Vond jij het ook o stil en kalm?

    Succes met een huisje vinden! En als we definitieve plannen hebben om langs te komen hoor je het!


  • 06 Januari 2010 - 16:31

    Dien:

    i know, k ben laat... probeer mn sociale leven van september tot december in te halen. dus je hebt vast al n naam maar k moet toch eve mn mening kwijt!! k denk dat Hugo vereerd zou zijn maar Houston en Harley vind k toch stiekem wel n beetje geniaal...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 78260

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: