Integreren in NZ stap 4: Het boerderijleven - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Integreren in NZ stap 4: Het boerderijleven - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Integreren in NZ stap 4: Het boerderijleven

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

28 November 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ja, we doen even een blokuur integreren in NZ, anders schiet het niet op hoor!

Alweer twee weken geleden was het weer eens tijd voor me om m’n rubber laarzen (helaas moet ik die nog kopen, dus werden het m’n wandelschoenen) uit te kast te halen en het boerderijleven van Nieuw Zeeland te herontdekken.

Die vrijdag hadden we een dag vrij vanwege Show Day. Ja, ze verzinnen hier vanalles om een dag vrij te hebben, dit was dan weer een deel van de Cup and Show week hier, wat te maken heeft met paardenraces en veel opgedirkte dames met gekke hoedjes. Rach en ik besloten om het opdirken te laten zitten en naar de A&P Royal New Zealand Show te gaan, een enorme fair in het teken van het boeren/buitenleven. Er waren houthak competities, koe/stier/geit/schaap keuringen, een kinderboerderij (waar ik natuurlijk even de baby konijntjes moest knuffelen en bijna eentje ontvoerde), schapenscheer wedstrijden en heel veel stands met allerlei huis/tuin en keuken dingen te koop of te show. Één van de hoofdredenen waarom Rach en ik gingen was een optreden van de Top Twins. Dat zijn NZs bekendste comedians, twee lesbische zussen (hun enige broer is homo ….what are the odds!!) die zelf op een boerderij zijn opgegroeid. Ze hebben erg grappige liedjes en typetjes, dus dat was een leuk optreden en een gezellige dag.

Nadat ik zaterdagochtend snel nog even 2,5uur gewerkt had (ik zei in stap 3 al dat ik meestal alleen maar ma t/m vrij werk!) stapte ik rond het middaguur in de auto richting de familie Robertson in de Malvern Hills, Sheffield, een uurtje van Christchurch vandaan. Ondanks veel gezoek en gespeur ben ik nog steeds niet de eigenaar van een leuke auto, dus was Rachel zo lief om me haar autootje te lenen. Om half 2 reed ik weer de oprit op van de vertrouwde witte cottage van Craig & Sally. Harry en Jack hadden al de gehele ochtend ongeduldig op me zitten wachten. Echt zo raar, ze kennen mij natuurlijk amper, maar zijn zooo enthousiast als ik er ben. Emma, die de laatste keer toen ik er was een paar maanden oud was en alleen maar kon huilen als ik iets deed of zei, vond me nu gelukkig ook leuk. Het was weer als thuiskomen voor me daar, dat blijft toch een raar iets. Heerlijk met de kids op de nieuwe trampoline gesprongen, een enorm ding met net eromheen, zodat kleine Emma er niet af kon vallen. Kreeg ik vanochtend een smsje van Sally dat de trampoline helemaal kapot was, nadat de wind er vat op had gekregen en ie via de oprit, dak van het huis op het dak van de sleep-out was terechtgekomen…Gelukkig zonder kids erop! Verder even kennis gemaakt met Lala, een van de pet-lambs (zie foto) en balspellen gespeeld waarbij de boys de regels naar eigen voordeel aanpasten natuurlijk! ’s Avonds heerlijk in de caravan geslapen terwijl het buiten flink stormde en ’s ochtends stonden om half 8 Harry en Jack alweer op het opstapje met een voorleesboek in de hand. Haha! Met de broer van Craig, die later op de ochtend langskwam, maakten we met z’n allen een Contiki tour over de boerderij en daarna testte ik nog even mijn technische lego skills door met Harry een vliegtuig te bouwen. Helaas moest ik toch weer een keer terug naar het ‘gewone’ Christchurch leventje, dus reed ik rond een uur of 3 weer terug. Op de terugweg snel nog even langs de Dutch Shop gegaan om Brinta en wat dropjes te kopen voordat ik weer moe en voldaan m’n bedje in kon kruipen en maandag weer gewoon aan het werk te gaan. Hopelijk vind ik snel een autootje, zodat ik weer die kant op kan gaan. Ze hebben me uitgenodigd voor kerst, dus dat zou wel erg leuk zijn. Al vind ik het nog steeds raar dat het hier warmer wordt en alles in de kerstsfeer raakt! Haha!

Goed, nu heb ik jullie wel weer lang genoeg van belangrijke(re) zaken gehouden! Tot de volgende keer maar weer!
Cheers!

  • 29 November 2009 - 17:04

    Lou:

    Heerlijk zo'n fair en dan de volgende dag het echt plattelandsleven! Op de boerderij ben je duidelijk lekker op je plek! Zou relaxed zijn als je de kerst daar kunt vieren, hoef ik me ook niet meer zo'n zorgen te maken dat je de Nederlandse kerst te erg zou missen ;) Je werkweek is verder trouwens wel behoorlijk pittig, vervelend he die deadlines waaraan je niet nog midden in de nacht kunt ploeteren ;) Klinkt iig wel alsof je de tijd daar goed doorkomt. Ook al kun je hier natuurlijk ook lekkere trips doen naar bv. de Groote Peel, even naar Franz Jozef is natuurlijk toch wel even een ander verhaal :)
    Hoe zit het met je zumba-teacher-training trouwens?? Of zit dat er nu even niet in met alle drukte? Nou, ik zie het wel weer, we moeten maar snel weer even goed bijkletsen!! KUS!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 78117

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: