Integreren in NZ stap 2: Training en Lidmaatschap - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Integreren in NZ stap 2: Training en Lidmaatschap - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Integreren in NZ stap 2: Training en Lidmaatschap

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

08 November 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey allemaal,
Ik krijg te horen dat het wat stilletjes is hier, dus snel maar weer een update. Ik ben nu thuis ook eindelijk aangesloten op het grote wereldwijde net, dus kan ik jullie hopelijk eens wat vaker ‘spreken’of updaten. Al bestaat mijn leventje hier natuurlijk grotendeels uit werken en dus zullen m’n updates niet altijd even spannend zijn.

Ik lig op de bank en probeer met de kat (Coco) half op mn laptop en arm dit stukje te typen. Heb een beetje een haat/liefde verhouding met Coco aangezien ze ook graag in m’n bed kruipt, maar ik dat in verband met m’n eventuele allergie toch liever niet heb. Dus soms knuffelen we, soms jaag ik er met een handdoek weg uit m’n kamer, haha.

Na de enorme tramp begon vorige week onze guide training. Die ochtend pleurde de regen echt met bakken uit de lucht, wat niet echt lekker was, want ’s middags zouden we een heel stuk gaan fietsen. Maar ’s ochtends ons introductie rondje gedaan, veel oude bekenden, maar ook wat nieuwe guides (en ik natuurlijk) in ons midden, dus dat was erg leuk. Gelukkig kwam het zonnetje om de hoek kijken toen we met z’n allen wegreden uit Christchurch en hebben we heerlijk met strakblauwe lucht en zonneschijn gefietst. We fietsten de eerste dag van één van onze nieuwe tours, door een glooiend landschap met heel veel schaapjes, haha! Iets voor de finish werd ik opgebezemwagend door Tim met de bus en trailer en dat was ook wel prima, want m’n bips was er, na 40km in 1,5u, wel klaar mee, hihi. Daarna reden we met z’n allen door naar onze slaapplaats voor die nacht in de Waipara Valley, waar veel Nieuw-Zeelandse wijnen vandaan komen. We sliepen in een te gek verbouwde schuur met een keuken, haardvuur, banken, DJ-hoek en Spa!!! Dus terwijl de guides getraind werden hoe je een goede BBQ opzet lagen Rach en ik lekker te bubbelen, haha! Met een heel stel sliepen we op de hooizolder en een aantal in tentjes in het weiland, het was een gezellige bedoening.

De volgende ochtend was het, na een breakfast workshop, weer tijd om terug naar Christchurch te gaan. Daar hadden we ’s middags een hele leuke voorlichting hoe om te gaan met verschillende karakter typen en waarin het verschil tussen mannen en vrouwen nog een keer heeeeel duidelijk werd uitgelegd. Het is eigenlijk een wonder dat mannen en vrouwen samen kunnen leven als je dat zo hoorde. We werden opgesplitst in vrouwen/mannen en kregen als opdracht om de tien (ja, maar tien) dingen waaraan we ons het meest ergeren van het andere geslacht op te schrijven. Dit resulteerde in veel hilariteit aan de vrouwenkant en gepikeerde mannengezichten. Grappig om te merken was dat alles wat we zeiden elkaar precies tegensprak. Waar wij als vrouwen zeiden; mannen communiceren niet, zeiden de mannen: vrouwen houden nooit hun mond. Wisten jullie dat een vrouw 5x zoveel meer woorden per dag gebruikt dan een man? Als de man een goede dag heeft gehad op z’n werk heeft ie al z’n woorden gebruikt en is ie thuis dus stil… En zo is er nog veel meer, voor uitgebreidere informatie om relaties te redden of te begrijpen waarom het mis is gelopen, mail me maar! Bij mij is het opeens een stuk duidelijker!

Die dag erop was het tijd voor onze EHBO cursus en heb ik de basis geleerd over hoe je een First check doet als iemand klachten heeft, hoe je bepaalde verbanden legt bij blessures en hoe je, in het ergste geval, CPR toepast. We speelden allerlei situaties na, wat ook weer voor veel hilariteit zorgde. Nu maar hopen dat we deze skills niet te vaak hoeven toepassen het komende seizoen.

Vrijdag was alweer de laatste dag en had ik m’n Cycle 1 training. Dit werd afgesloten met een examen wat ik met vlag en wimpel heb afgelegd. Dit betekent dat ik nu de basis onder de knie heb van hoe een fiets juist af te stellen voor een klant en hoe ik bepaalde reparaties moet uitvoeren. Altijd handig om te weten, lijkt me zo! Als afsluiter hadden we een openingslunch van ons nieuwe kantoor. Hierna was het even heeeeel hard werken voor me om m’n gewone werk in te halen!

Het weekend was erg welkom na deze leuke, maar ook erg vermoeiende week. Zaterdag ben ik met Rach en wat anderen naar een concert geweest van The Black Seeds, een NZse band die erg relaxte muziek maken. Het was heel leuk, maar door alle drukte van die week was ik eigenlijk een beetje te moe en heb ik voornamelijk op een kruk zitten meedeinen met de muziek. Verder stond het weekend in het teken van inburgeren en dus ben ik lid geworden van de bieb en van de sportschool, haha! Het sportschool leven is hier heel anders dan bij ons thuis. Een sportschool gaat namelijk open om 6u ’s ochtends en mensen gaan voor hun werk (6.15u) een uur spinnen of bodypumpen etc. Bij ons is dat toch echt pas om 8/9u. Verder zijn er veel lessen net na 17 en 18u. Mensen gaan dus meteen vanuit hun werk naar de sportschool en er zijn dan ook geen lessen meer na 7en. Dit terwijl bij ons er juist niks is tussen 17 en 19u. Dit is voor mij wel even wennen, maar goed inburgeren is inburgeren en dus ga ik nu na het werk meteen door naar de sportschool. No way dat ik er om 6u ’s ochtends al klaar voor ben hoor, dan maar iets minder ingeburgerd, haha!

Afgelopen week dus al 3x gesport en verder hard gewerkt. Werk gaat goed en ben echt al helemaal part of the team. De volgende update zal ik eens wat meer werkdetails vertellen en laten zien. Hopelijk kan ik dan ook vertellen dat ik een autootje heb gekocht…. Daar ben ik mee bezig, maar vind het maar lastig en eng; m’n eerste auto! Haha!

Goed, het is weer bedtijd voor me! M’n weekend alweer voorbij… Het was heerlijk weer dit weekend, dus heb lekker rustig aan gedaan en in het zonnetje gezeten. Zelfs een beetje verbrand, oeps! Vandaag heb ik lekker zitten schilderen en knutselen in de tuin om iets te maken om foto’s op te hangen, zie foto! Hoop dat bij jullie ook alles goed gaat, hou me op de hoogte hè, vind ik ook gezellig! Coco en ik liggen allebei te gapen, dus ik hou het hier maar weer bij.

Tot de volgende keer!

  • 08 November 2009 - 10:23

    Chantal:

    Ik zie als ik dit nu leest dat het bij jullie nu 23.17 is en bij ons nu 11.23. Dus bij deze.... WELTERUSTEN!!!

  • 08 November 2009 - 16:53

    Annelies:

    He Pep,
    Eindelijk tijd tussen het schilderen door om weer even bij te lezen met je verhalen! Klinkt erg leuk allemaal. Toch maar echt eens een keer die kant op komen....
    Geniet ervan en werk ze!

    Hele dikke kus, Lies

  • 09 November 2009 - 11:57

    Mama:

    hs
    klinkt weer allemaal veel te leuk!!!:)
    wat doe ik hier nog!! kus en likje van sas en mij(oeps ,andersom!)

  • 10 November 2009 - 13:20

    Lou:

    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen! Ook al werk je daar, die uitjes zijn echt heel erg de moeite waard om even je site over te updaten! Klinkt als een gezellige boel en die spa...heerlijk! Hoor het allemaal liever van jou persoonlijk, maar merk dat het tijdverschil en de drukke schema's (haha, iig van mijn kant) ons skypen even een beetje in de weg zit :( Heb je iig al weer heel wat te vertellen dus hopelijk snel een keer een gaatje :) KUS!

    ps. Die knutselwerkjes zien er leuk uit, alleen toch wel jammer dat je geen recentere foto hebt van ons, misschien kun je die behuilde ophangen van ons afscheid ;)

  • 10 November 2009 - 18:21

    Evelien:

    Dag Pep!!!

    Wat schrijf je toch leuk!!
    And who the hell is Coco????
    En: Bij ons is het altijd heel druk tussen 5 en 7 op de sportschool. Ook veel mensen uit het werk dus.Ook liefs van je oma, die had ik net aan de telefoon.
    Geniet ervan en niet te hard werken/fietsen hoor. Pfff, 40 km in 1.5 uur, da's niet normaal hoor!! Of was het de helft downhill???
    Kus!

  • 19 November 2009 - 07:53

    Rana:

    hey!!

    wat heb jij het leuk zeg!! geweldig. werk je ook nog of doe je alleen maar leuke dingen :P

    pff sporten om 6.00 nee dat zou ik ook niet trekken hoor!
    hier alles goed. ben heel druk, dus weinig tijd om te sporten! maar als het even kan dan ga ik naar rita of marijke hoor! zumba heeft nieuwe liedjes (heb jij de jungle al gehad??)

    verder druk bezig met onderhandelingen met huisje. spannend!!

    nou tot snel weer.

    dikke kus

  • 20 November 2009 - 15:46

    Laura:

    Oh peppie! eindelijk heb ik al je verhalen (yep, allemaal achter elkaar) gelezen.. Echt tof! en mooie foto's! Ik heb geboekt naar Oz trouwens..mail je binnenkort meer! fijn weekend, kus lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 78125

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: