Lekker aan het settlen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Lekker aan het settlen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Lekker aan het settlen

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

11 Oktober 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia ora allemaal!

Alweer ruim een week op bestemming en er is alweer aardig wat gebeurd. Ik zit nu bijvoorbeeld al lekker op de bank met het haardvuur aan in m’n nieuwe huissie, dus tijd voor een nieuwe update lijkt mij zo.

Was helemaal vergeten te vertellen dat vorige week zaterdag we een kaasmaak cursus hebben gedaan bij Rach thuis. Een leuke groep bij elkaar geraapte mensen en erg gelachen met z'n allen. Meer gekletst dan echt goed opgelet op het gekaasmaak, maarja, dat zit als Dutchie toch al wel in m'n bloed neem ik aan....

Afgelopen maandag m’n eerste officiële werkdag gehad, al was het nog niet echt een werkdag, want ons internet werkte niet en dan kom je er maar weer eens achter hoe weinig we kunnen zonder het internet deze dagen. Wel kreeg ik te horen dat ik de nieuwe ‘eigenaresse’ op kantoor ben van een enorme 24 inch Mac computer. Als nieuwste werkneemster heb ik meteen de grootste computer van ons allemaal. Ik voelde me lichtelijk opgelaten, want Rach werkt op een hele kleine laptop… Maarja, dit is de computer waar Ayaka (voormalig reservations manager) op werkte, dus alle info staat hierop. Ik zal snel eens even een foto van m’n werkplek maken, want sinds dinsdag ben ik dus zeker wel kei hard aan het werk. Meteen al allemaal boekingen cancellen, dus dat is een lekkere binnenkomer… Gelukkig zijn er ook nog boekingen die ik mocht bevestigen en zijn mensen overall erg vriendelijk hoor!

Dinsdag na het werk ben ik bij twee huisjes gaan kijken die ik via de Nieuw-Zeelandse marktplaats (TradeMe) had gevonden. Het eerste huisje was een leuke kleine cottage heel dicht bij het centrum met twee andere meiden van 28 en 30. Het kamertje was erg klein, maar het huisje eigenlijk wel erg leuk. Daarna ging ik kijken bij een soort van rijtjeshuis in een beetje een rare, industriële buurt. Daar woonden een Engelsman, Ier en Saudi Arabier en zouden er nog twee bijkomen. Bij dat laatste huis kreeg ik niet echt een lekker gevoel, dus besloot ik op de fiets naar Rachel’s huis dat ik voor het eerste huis zou gaan. Ik had natuurlijk nog langer kunnen rondkijken, maar het eerste huisje had wel een lekker huiselijke uitstraling en de meiden leken me ook wel aardig. Daar komt nog eens bij dat ik één lange straat uit moet fietsen en dan al op m’n werk ben! Heerlijk!

Gisteren ben ik dus met Rachel gaan bargain hunten naar beddengoed enzo en dat is aardig goed gelukt. Vandaag ben ik weer met d’r gaan Supershed’en en was het $5.- Wooden Furniture day (bij binnenkomst hebben ze een bord met daarop alle aanbiedingen van die dag). Hierdoor had ik voor $10.- een superleuk wit bijzettafeltje en een klein boekenkastje, echt, die winkel is geweldig! Ze verkopen allerlei spul wat mensen bij het grofvuil hebben gezet, dus soms is het echt te gaar, maar met goed speurwerk zitten er vaak leuke dingen tussen! M’n bed heb ik te leen van Rach, maar als zij een nieuwe flatmate krijgt zonder bed moet ie weer terug, dus moet ik weer verder op zoek. Hopelijk is het niet nodig, want het was een aardige missie om dat bed hierheen te krijgen, haha. Heb dit weekend één van de busjes van het werk te leen, dus kan lekker overal naartoe crossen, best prima, al is het even wennen aan de linkerkant van de weg natuurlijk!

Met m’n kamertje lekker ingericht zit ik nu op de bank dit stukje te typen met ook het haardvuur lekker aan. M’n huisgenootje Bex en haar vriend zijn net ook thuisgekomen en hebben Being John Malkovich opgezet. Nadat Bex Coco (onze zwarte huiskat) even helemaal verrot heeft gescholden omdat ze al voor de 2e keer vandaag een vogel had gevangen en mee naar binnen had gebracht….Ze heeft al 2 belletjes, maar als iemand nog een tip heeft om dit een beetje tegen te gaan (tantes, nichies??), laat het me weten! Dan hoef ik niet bang te zijn dat ik ’s ochtends op een nog stuiptrekkende, tsjielpende vogel stap. Nouja, best wel gezellig en huiselijke taferelen dus! Ik duik zo m’n nieuw opgemaakte bedje in. Niet echt plannen voor morgen, misschien even de stad in, ik zie wel.(het is nu zondag en ben inderdaad even de stad in, beetje shoppen en herontdekken, het zonnetje schijnt, dus heerlijk!)

Owja, m’n nieuwe adres is trouwens 25 Otley Street, Christchurch 8013, Nieuw Zeeland. Heb net een lint en paperclips gekocht, dus laat die fanmail maar komen! Kleedt m’n kamer ook wat meer aan! Ik heb thuis de komende weken nog geen internet (slik…), dus het kan zijn dat ik wat stilletjes ben, als het goed is komt er snel verandering in. Snel ook meer foto's.
Tot de volgende keer maar weer! Cheers Pieternel



  • 11 Oktober 2009 - 08:18

    Chantal:

    Hej,

    Zo wat een mazzel met je nieuwe kamer. Ziet er echt geweldig uit. Lijkt wel een vakantiehuisje hahahaha........
    Echt fijn hoor je eigen stekkie!!!
    Ik vind het echt zo super dat je dit allemaal maar ff doet. Oh ja...... Wat een leuke foto heb ik van je gekregen van ons 2tjes bij je afscheid. Ik zal nog ff mijn emailadres doorgeven.
    cj1972@versatel.nl

    Veel plezier en tot de volgende keer ben benieuwd wat je dan weer hebt gedaan
    doei doei

  • 11 Oktober 2009 - 10:57

    Evelien:

    Ha poppie,
    Zo, jij laat er geen gras over groeien. Nu al helemaal gesetteld. Goed zo. Ik dacht trouwens dat je een kamer bij Rachel kon krijgen? What happened to that??? Ik ben blij dat alles goed gaat daar. Jaloers op de enorme mamamini, dat wel. Komt je bed er ook vandaan? Het ziet er lekker buitenlands uit!! Ennuh, haardvuur aan? Wil het nog niet zomeren daar? Hier lekker herfstig. Raar idee, zo'n omgekeerde wereld.
    Doe lieffie!

  • 11 Oktober 2009 - 11:56

    Mama:

    ziet er knus uit! niet een beetje errug klein???als t maar gezellie is!! xx

  • 11 Oktober 2009 - 12:58

    Dien:

    ha meis! klinkt alsof je n mooi plekje gevonden hebt! (net als ik! was k nog vergete vd week; super bedankt voor de leuke kaart, voor de rose heb k nog geen tijd gehad maar dr komt snel n goed doel!)
    settle-ze! kus

  • 11 Oktober 2009 - 13:10

    Frank:

    Hé Pep!!

    Lees dat je het weer goed voor elkaar hebt daaro. Hier is alles rustig, nieuwe baan bevalt erg goed, dus life is good for me.

    Ben wel een beetje jaloers op het weer dat je het komende halfjaar te wachten staat, hier wordt het al langzaam grijs terwijl daar in Christchurch natuurlijk geen druppel meer valt.

    Ik volg je nieuwe avonturen op de voet. Als je terug bent moeten we maar weer eens gaan stappen ;)

    Greetings Frenkie

  • 11 Oktober 2009 - 13:25

    Joyce:

    Hey chica!

    Ziet er gezellig uit hoor, het settlen is goed gelukt. Ik zal je zo even een uitgebreid verslag mailen !!!

    kus

  • 12 Oktober 2009 - 09:57

    Anniek:

    Haaaa pieternel!
    Leuk joh zo je verhalen te lezen...en gaaf dat je alles zo goed bevalt weer en je al lekker een eigen plekkie heb kunnen vinden..Werkse en heeel veel plezier!!
    x

  • 13 Oktober 2009 - 07:52

    Lou:

    Geen internet?! Hoe ga je die tijd doorkomen?! (en ik?) ;) Dat wordt dan onder werktijd skypen op je mega-computer :) Je nieuwe huisje ziet er wel erg cosy uit :) Fijn dat je al lekker gesettled bent, die open haard klinkt heerlijk, kan ik nu ook al wel gebruiken hier! Tot mails dan maar! Liefs!

  • 19 Oktober 2009 - 19:44

    Leo:

    k Zie je berichtje nu pas!!

    Goedgekeurd dat huis!!!

  • 22 Oktober 2009 - 11:58

    Rianne:

    Heeey chickie!

    Gaaf weer je verhalen te lezen! Jaloers, jaloers, jaloers! Christchurch klinkt dus echt wel gaver dan Maassluis! Haha! Meiske, lekker settelen daar! Ben benieuwd naar meer verhaaltjes en foto's!
    Kus!

  • 25 Oktober 2009 - 11:18

    Oma:

    dag schat wat leuk dat ik nu weet waar en hoe je woont ik ben heel trots op je. Dikke kus
    Oma.(bij oom Her en tante To)xxxm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 78133

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: