November roadtrips and December celebrations - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu November roadtrips and December celebrations - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

November roadtrips and December celebrations

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

15 December 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer eens. Overleven jullie de sneeuw allemaal een beetje? Ongelooflijk hoor, ik ben er niet en wederom mis ik een echte winter! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers, maar lekker in m’n slippertjes, korte broek en hemdje hier heeft ook wel weer iets natuurlijk. Wel lastig om dan echt in de December stemming te komen hoor, vooral als je dan liedjes als Let it snow let it snow let it snow hoort… Mwhaha!!

Maar om toch een beetje de December sfeer hiernaartoe te halen had ik m’n vriendjes en vriendinnetjes hier uitgenodigd om Sinterklaas te komen vieren zaterdag 4 December. Om het makkelijk te houden voor iedereen had ik gekozen om een dobbelspel te doen en had ze dus de opdracht gegeven om 3 cadeaus te kopen. ’s Middags snel naar Van Dam’s, onze Dutch Shop, om Speculaas kruiden te kopen en pepernoten te bakken en daar vond ik ook taai taai, whoopie! Om 6u zat iedereen aan de hutspot, wat menigeen, met onze temperatuur hier, opvliegers bezorgde, haha! Daarna begon het dobbelen en ruilen en stelen van cadeaus. We hebben echt enorm gelachen en iedereen vond het echt heel erg leuk. Volgend jaar weer….

De basis van het strooigoed was de week ervoor al door Aniek gelegd, die had Bolletje meegesmokkeld hiernaartoe, yumm, de schuimpjes waren er in een avond al doorheen… Aniek was 2 weken op ‘zakenreis’ in Nieuw-Zeeland en dus was ik 2 weekenden heel gezellig met haar op stap. Het eerste weekend vloog ik naar Auckland en gingen we vanuit daar naar de Bay of Islands; Paihia en het oude Russell. Daarna Cape Reinga, het meest Noordelijke puntje van NZ. Dit is ook het punt waar de Tasman Sea en de Pacific Ocean samenkomen, erg indrukwekkend. De Bay of Islands staat eigenlijk bekend als een plek waar het meestal heel lekker tropisch weer is. Maar helaas niet gedurende ons weekend. We moesten veel grijze wolken en regenbuien doorstaan. Maar dat mocht de pret en pracht niet drukken natuurlijk! Op de terugweg reden we door Waipoua Forest, wat bekend staat om de enorme Kauri bomen en een bezoek aan Tane Mahuta (51.5m hoog en een omvang van 13.8m) mocht dan ook niet ontbreken, erg mooi. Maandagochtend dropte ik Holly (onze rode rental Honda) weer af en vloog ik terug naar huis.

De week erop kwam Aniek woensdag in Christchurch aan en zaten we vrijdagochtend in de trein naar Greymouth. Deze naam zal jullie misschien bekend voorkomen, want dit is waar 3 weken geleden 29 mijnwerkers om het leven zijn gekomen. Echt verschrikkelijk… Wij lieten Greymouth snel achter ons in onze gehuurde Ford Focus, die we al snel tot Frodo doopten. Stralende zon vergezelde ons! Ik had flink m’n best gedaan om gratis overnachtingen te regelen en daardoor sliepen we die avond lekker in een luxe motel in Fox Glacier. De volgende dag gingen we door naar Queenstown, en wederom liet het weer zich van haar beste kant zien, wat heel veel fotostops en dus prachtige plaatjes opleverde. Na een nachtje Queenstown en een Fergburger , de beste burgers in de wereld, reden we de volgende dag weer door naar Milford Sound. En terwijl deze plek 2 van de 3 dagen regen heeft, hadden wij strakblauwe lucht en zon, wat de rit echt ONBESCHRIJFLIJK indrukwekkend maakte. De meren, de sneeuwtoppen, de lupinen in bloei, echt ongelooflijk! Om half 5 moesten we inchecken voor onze cruise die ons door een stuk van het fjord voer en vervolgens aanlegde in een beschutte baai. Vanuit hier konden we lekker kayaken en penguins spotten. Helaas had ik die avond geen geluk in dat laatste. Aniek wel! We hadden een lekker 3-gangen maal op de boot en vervolgens gingen we lekker naar onze hut om te slapen. Zo’n leuke ervaring! De volgende ochtend al vroeg op omdat we verder vaarden en deze keer wel geluk met de penguins! Vijf Fiordland Crested Penguins lieten ons meegenieten van hun waggel vanuit de bush naar het water. Zo ontzettend cool! Na nog een mooie vaartocht waren we rond half 10 weer terug aan wal en was het tijd voor de volgende rit. Deze keer naar Twizel, waar we weer lekker een hotelletje konden uittesten. :) Mt Cook had helaas z’n topje in de wolken die dag, maar verder weer blauw en zonnig! Na een zakenontbijt met iemand van het hotel de volgende ochtend vertrokken we richting Mt Cook village om daar de Hooker Valley walk te doen. Het Zuidereiland was echt het Zuidereiland niet, want zowaar weer strakblauw en zon! Met een goede wandeling tot aan het gletsjermeer in de benen reden we die middag weer terug naar Christchurch, waar ik de volgende dag Aniek weer op het vliegveld achter moest laten. Jammer, maar het was super om d’r even hier te hebben! Who’s next!?

Goed, ik ga even wat fotootjes voor jullie erbij zoeken (lastige opgave, want heb er in die 2 weekenden zo’n 600 genomen…). Check ze hier: http://picasaweb.google.com/pieternelc/NovemberRoadtripsAndDecemberCelebrations#

Merry Christmas!

  • 15 December 2010 - 11:12

    Myrthe:

    Echt supermooi verhaal en de foto's.... Wauw!! Ik wil terug!!!! Hier in Leiden schijnt nu ook heerlijk het zonnetje, dus binnen is het lekker warm :) Fijne feestdagen!! xx

  • 15 December 2010 - 11:22

    Malou:

    Wow echt super mooie plaatjes! Je hebt het weer mooi voor elkaar!!
    Alvast hele fijne kerstdagen! Heb je de boom al wel staan? xx

  • 15 December 2010 - 14:16

    Lau(ra):

    he peppie!
    hutspot is altijd lekker he? hahahaha
    Ook als het boven de 25 graden is ;)
    Maar superleuk dat je sinterklaas hebt gevierd & dat je zo'n gave trip hebt gehad!! (jaloersmakend hoor...)
    ben benieuwd naar 'de soap' (je weet toch?!) dus ik mail je snel..
    dikke kus lau

    ps. mn huis bij de amsterdamse bossen (okee, 1 bos) is koud!! ik wist niet dat een hoekhuis zoooo koud kon zijn, stuur je een beetje warmte naar me toe??

  • 17 December 2010 - 09:03

    Heidy Verspay:

    hoi pieternel,

    goh wat een gave foto's weer zeg geweldig meid!!!! wat leuk dat je daar sinterklaas hebt gevierd, grappig zeg die echt hollandse dingen he. ja we zitten echt midden in de sneeuw hier ze zeggen dat er vandaag 10 cm gaat vallen nou ik moet het nog zien he!!! ze zeggen zoveel haha. het vriest ook hard nu want vanmorgen kreeg ik de poort niet meer op slot haha, nou dan laten we hem toch gewoon open he!!! ik wens je verder nog een hele fijne kerst, geniet ervan samen met je vrienden. en een heel gelukkig 2011. veel liefs van heidy xxjes

  • 19 December 2010 - 14:50

    Trudy:

    Hey Pep,

    Leuk je verhaal weer eens te lezen. Komen veel bekende dingen in voor! Ik heb nog twee geweldige tshirts uit Paihia eentje met een lichtgevende kiwi :)
    Arlo en ik zijn nu in Vietnam, vliegen over paar daagjes ook weer terug, maar het is inderdaad gek om in kerstsfeer te komen als het 30 graden is. Maar op zich bevalt dat best, haha.
    Fijne kerst alvast!

    Groetjes,

    Tru

  • 01 Januari 2011 - 23:34

    Mam:

    OHHH wat weer een prachtige fotoos!!!!xxm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 78187

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: