And the Indian Pacific spans the land - Reisverslag uit Perth, Australië van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu And the Indian Pacific spans the land - Reisverslag uit Perth, Australië van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

And the Indian Pacific spans the land

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

08 Juli 2008 | Australië, Perth

Hiya!!!

Nou daar ben ik dan weer! En sommigen van jullie zullen misschien denken, goh, van sydney naar perth in 3 dagen hoe doe je dat zo snel??!! (al denken jullie dat waarschijnlijk niet, want ik had natuurlijk in 3u het allemaal kunnen vliegen...maar goed) Ik had het kunnen vliegen, maar je kan altijd overal wel naartoe vliegen dachtik zo en je kunt niet overal in n trein stappen en pas 3 dagen later er weer uitkomen!! Dat heb ik dus gedaan. Zaterdagmiddag stapte ik om 15u in de Indian Pacific trein en begon de reis door de Blue Mountains naar de andere kant van het land. En vrijwel meteen klonk de country klanken van het Indian Pacific lijflied door de speakers met steeds ook informatie over de gebieden waar we doorreden. Ik had niet het budget voor een sleeper cabin, waar je dus lekker horizontaal kunt slapen en zat dus 3 dagen en nachten op n treinstoel. Ik moet zeggen dat het wel een comfortabele treinstoel was hoor, niet zo hard als die van de NS! En gelukkig was het niet zo druk en kon ik dus snel een andere plek kapen waardoor ik 2 stoelen tot mn beschikking had! Heb verrassend genoeg gewoon best goed geslapen! Onderweg stopten we op wat plaatsen waar er dan mensen uitgingen (de niet die-hards die niet de hele weg gingen!) en op sommige plaatsen kon je ook een whistle stop tour doen, een uurtje met n bus vol bejaarden (ja sorry, haalde de gemiddelde leeftijd redelijk naar beneden!) het plaatsje waar je was verkennen. Dit heb ik in Broken Hill en Kalgoorlie gedaan, was best wel leuk en interessant. Vooral Kalgoorlie lijkt uit een western film te komen. Dit is een goudmijn stadje en het ziet er echt uit als in de films, hartstikke veel hotels en topless bars en prostituees!! haha!! En de daarbij horende moordverhalen natuurlijk!
Tot aan Adelaide had ik een Duitse jongen als gezelschap en vanaf Adelaide had ik Utrechtse en Canadese reisgenootjes. Was erg gezellig! (Om even te benadrukken hoe klein deze wereld is: de Utrechtse Mirjam bleek een TFT studente te zijn, die in hetzelfde jaar als ik in Utrecht begonnen was....Das toch absurd!!??!haha!) Straks ga ik ook met hun nog gezellig ergens wat eten. Zondagavond vertrokken we dus uit Adelaide en maandag reden we de hele dag door de Nullarbor, voor de latinisten onder ons: Geen bomen! En dat is wel een toepasselijke naam! De hele dag lang alleen maar rood zand, kleine dorre struikjes en af en toe een koe en kameel, 4x de grootte van Belgie! haha! Heerlijk toch!! Ik heb er van genoten!!
Goed, ben dus nu in Perth aangekomen en het is hier freezing cold zeggen ze: 20 graden en strakblauw...Ik weet niet waar de ozzies hun meet maten vandaan halen, maar goed, ik ga er lekker van genieten en met mn boekje het park in en plannen maken voor de komende 3 dagen hier in Perth!!
Tot de volgende keer maar weer!!!
Kusss

  • 08 Juli 2008 - 07:11

    Sam:

    Vet gaaf geniet ervan!

    xx Sam

  • 08 Juli 2008 - 19:39

    Leo:

    Broken hill? Je bedoelt dé Broken hill, van Mike sierra foxtrot, this is Victor charly charly??? Of heb ik t helemaal mis??

  • 09 Juli 2008 - 14:38

    Malou :

    Haha, nou dat wist ik ook niet hoor dat ik zo'n berggeit ben ;) Maar zodra je in Huaraz komt ben je gewoon meteen verslaafd... Heb trouwens gehoord dat je in Broome en maansopgang kan bewonderen vanuit de zee!! Dat zou wel bijzonder zijn als je dat kan zien! Nou, geniet ervan hoor!! Wanneer ga je naar Fiji? Besos

  • 11 Juli 2008 - 02:49

    Wilma:

    klinkt vet backpacker :D
    veeel plezier!

  • 18 Juli 2008 - 04:50

    Lou:

    Hey mede-backpacker :) Volgens mij zit je onderhand wel al in je chill backpacker mood of niet dan?? Ik iig wel! Ik had je laatst gesmst, maar dit was mislukt, dus dan doe ik maar even zo :) Hoe was het snorkelen en kayaken? OP het moment dat ik je smsje kreeg liep ik met mijn nieuw aangeschafte AUS jumper door Alice, geweldig! Ben gisteravond helemaal vol rode zand terug gekomen van 3 day Red Centre: GEWELDIG!! Lekker in een swag geslapen met huilende dingo's rond ons kamp ;) TE GEK!! Vandaag nog even dagje Alice en dan morgen op weg naar Darwin, zin in! Geniet maar lekker van al het moois dat de west kust te bieden heeft, heb al van zoveel mensen gehoord dat het daar super is! GENIET!! Dikke kus!

  • 23 Juli 2008 - 13:08

    Cookie:

    Heyhey Pieternel!

    Jij blijft maar overal naartoe gaan he?! Hoe is het nu?

    Als ik hier buiten kijk, zie ik een twijfelachtig zonnetje met in de verte wat donkere wolken, dus het is niet echt overtuigend zomer hier.. Wanneer kan ik je weer komen bewonderen bij de Ikea??

    Kuskus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 78181

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: