Er is een tijd van komen..en van gaan.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen..en van gaan.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen..en van gaan....

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

03 Juli 2008 | Australië, Sydney

Hey allemaal!

De oplettenden onder jullie hebben het waarschijnlijk al gezien, er staat een ander land en een andere stad boven dit verhaal....jaja...Pieternel is weer terug in haar andere lievelingsland: Australie! Maar nog even terug naar de laatste daagjes Nieuw Zeeland.

Mijn laatste weekje bij Adventure South was nog gewoon lekker hard werken, was een beetje bang dat er niks meer echt te doen zou zijn omdat ik niet zoveel tijd meer had, maar ik moest natuurlijk vanalles opruimen en overdragen en heb de laatste dag nog een hele CDrom met promo materiaal gemaakt om de Nederlandse markt ook voor Adventure South tours te gaan interesseren, ben benieuwd of dat wat wordt! Mijn laatste weekendje leuke dingen doen viel letterlijk in het water want het kwam echt met bakken uit de lucht, erg hollands en ik vond er dus ook niks aan! Ook wel een beetje fijn, want zo vond ik het iets minder erg om maandag en dinsdag mn tas te pakken om richting Australie te gaan. Het was nog een heel gedoe om alles gepakt en in postdozen te krijgen...Pff, wat had ik weer wat verzameld over de afgelopen 6 maanden. Nouja, het was natuurlijk ook niet niks. Twee dozen naar huis en 2 tassen vol met kleding naar Rachel om uit te zoeken en door te geven aan het legers des heils en toen had ik mn backpack en kleine koffertje redelijk onder controle. Dinsdagavond nog n uurtje naar de laatste Maori les geweest, groot feestmaal want iedereen had wat te eten meegenomen, ikke speculaasjes, haha, was een succes! Om 8u zijn we met alle collega's gaan bowlen, was erg leuk en toen was het tijd om echt afscheid te nemen van Geoff, Shelley, Tim en Ann, daar kwamen toch wel wat traantjes aan te pas. Raar idee maar hoor, dat ik ze niet meer dagelijks zal zien, maarja... Ange, Ayaka, Rach en ik zijn toen de laatste NZse fish en chips gaan halen en bij Ayaka op gaan eten. Daarna Goodbye Lenin (om het even in NZse sferen te houden...NOT!) gekeken en toen toch maar even een paar uurtjes op de bank gaan pitten. Het om 4u ontbijten bij Denny's (een 24hour diner) hebben we maar laten schieten en zo stonden we om 5u op Christchurch's schiphol. Bij de incheckbalie werd mij opeens verteld dat ik een visa nodig had voor Australie....WATTT??? OEPSS!!!! Gelukkig kon ik die snel op t vliegveld daar kopen...pfff..was al even bang dat ik niet kon gaan (al was dat ook weer niet zo heel erg geweest natuurlijk, lekker langer in NZ blijven...!!!), maar dat viel allemaal mee dus! Om 7u steeg ik dan op en wierp ik mn laatste (voorlopig dan) blik op een prachtig verlicht Christchurch met wat net in het donker te onderscheiden sneeuwtopjes in de verte. Toch wel even slikken, maar op naar het volgende avontuur!

Drie uurtjes later kwamen er weer traantjes in mn ogen want opeens doemde de Australische oostkust voor mn ogen op...Toch wel echt absurd en geweldig om na 4 jr erover te dromen weer in dit land te zijn. Lekker met een shuttlebusje naar het hostel geknord, heel gezellig hostel in Kings Cross (de 'foute' buurt van Sydney!). Daar aangekomen moest ik mn tassen grondig herinrichten om mn koffertje klaar te maken om met mn laptop erin naar Martha te gaan. Martha was een collegaatje op camp in Amerika en heb enorm gezellig met haar gegeten en naar het casino geweest gisteravond. Beiden 1 dlr verspild aan de gokkast... Daarna kwam ik in het hostel aan de klets met mn canadese roomie en met haar heb ik vandaag lekker de hele dag door sydney harbour ge'ferry'd, het is hier heerlijk weer, strakblauw en 15/20 graden, das echt wel lekker na de NZse kou!! We hebben lekker rondgevaren dus en een wandelingetje gemaakt langs de kliffen van Watson's Bay, waar de opening van Sydney harbour naar de zee is. We zijn naar een 3d film geweest in Darling Harbour over de Grand Canyon en lekker een beetje door de stad geslenterd, erg gelachen en was erg gezellig!

Ik moet zeggen dat het reisleven weer even wennen is, vooral alles in die backpack krijgen, maar ik geniet er ook wel weer erg van! Morgen nog lekker een dagje stad slenteren en park liggen denkik en dan stap ik zaterdagmiddag in mn treinavontuur om in 3 dagen en 3 nachten (in een treinstoel...) naar Perth te reizen! Ik heb er enorm veel zin in, ben benieuwd!

Waarschijnlijk dus even niet heel veel berichtjes van me, maar kzal proberen jullie op de hoogte te houden! Mijn NZse nummer heb ik niet meer trouwens, heb n AUS nummer nu: +61424979351, nu 8u tijdsverschil!

Goed, dit is het weer voor nu! Tot snel!! dikke kusss

• 03 Juli 2008 - 12:46

Rob:

Hey veel succes in dit nieuwe land, geniet ervan.

Gr rob

• 03 Juli 2008 - 12:58

Joyce:

Chica! Eindelijk inderdaad na 4 jaar weer in je vertrouwde Australie! Ik kan maar 1 ding zeggen en volgens mij doe je op dit moment ook niets anders maar GENIET!

xx

• 03 Juli 2008 - 14:28

Malou:

Hahaha, dat zou wat zijn als je niet naar australie mocht na a-a-a-a-a-a-l die tijd wachten vanwege een visum!! Gelukkig ben je er eindelijk! Heel veel plezier en succes met je treinreis ;) Ik over 3 weekjes in Bolivia!! Kus

• 05 Juli 2008 - 08:43

Marte:

Pep!
    Ik vind het fijn dat je weer bijna terug bent. Ik heb de sleutel van Ellens huis al gekregen, omdat ik het wel een beetje eng vind om alleen in ons mega huis te slapen..haha!
    Maar echt helemaal geweldig dat je het in NZ zo enorm naar je zin hebt gehad en nu in Australië ook! Ik hoor zo veel positieve verhalen over die landen. Geniet nog volop van je reis. De tijd gaat namelijk super snel als je het naar je zin hebt!!!
    Heel veel liefs!

• 05 Juli 2008 - 19:26

Dien:

jaa tis weer zover! super dat je nu weer kan gaan genieten van australie!
    en zo te lezen nog n hele leuke laatste week gehad met je collegas en als echte mcleod.
    heel veel plezier, en dan ook maar sterkte voor de treinreis!
    tot snel op bredase grond!
    xx dien