Two week adventure! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Two week adventure! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Two week adventure!

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

13 April 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

*Check the new videos!*

Hey allemaal!!

Zoals beloofd een (zal proberen niet al te gedetailleerd) verslag van mn 2 weekse multi-activity trip. Met maar twee klanten en een gidse die niet het allergemakkelijkst is om mee te werken was het mentaal best wel heel erg vermoeiend. Moest over alles wat ik wilde zeggen minstens twee keer nadenken of de gidse er niet van zou flippen en dan nog ging het af en toe nie helemaal soepeltjes, maar ik heb geprobeerd om toch enorm van al het moois wat ik zag en al het gave wat ik heb gedaan te genieten en dat is aardig gelukt, dus hier gaan we dan!

Op maandagmorgen vertrokken we vanuit Christchurch via Orana Wildlife Park, waar ik mn eerste Kiwibird heb gezien, richting Fairlie. Dat is een klein dorpje niet extreem ver van Christchurch, waar we een farmstay deden. Het stel waar we bij verbleven was echt superlief, geïnteresseerd en wonen op een prachtige plek. Had er best nog n nachtje kunnen blijve, maar daar was geen tijd voor, want de volgende dag moesten we richting Queenstown. Dit deden we via Mt Cook en de Hooker Valley. Toen we aankwamen was het nogal grauw en grijs maar nadat we n half uurtje hadden gewandeld in de valley brak de zon daar en uiteindelijk was t strakblauw en was Mt Cook weer erg indrukwekkend!

In Queenstown hadden we een vrije dag, die ik lekker boekje lezend en ’s avonds pool spelend met Daniel (mede ITMC-student) door heb gebracht. De volgende dag gingen we door naar Fox Glacier met een stop bij de Waiatoto River (Haast), waar we gingen jetboaten. De jetboat is in NZ uitgevonden door ene Sir William Hamilton om ook in ondiepe rivieren met een snelle boot te kunnen manoeuvreren.(Het water wordt onder de boot door gepompt, waardoor er maar 10cm diep water nodig is om te kunnen varen) Zoals velen van jullie wel weten zijn snelle dingen en ik niet echt een goede combi, dus was van tevoren niet overly enthousiast over deze activiteit, maar naderhand behoort het zeker tot de top 3 van gaafste dingen. We gingen cruisend de Waiatoto River op terwijl Roger, onze gids, ons ontzettend veel vertelde over de omgeving. De omgeving was echt ongelooflijk mooi, bergen en watervallen op de achtergrond en daarvoor een regenwoud waar je elk moment verwachtte dat er een grote dinosaurus uit tevoorschijn zou komen. ECHT ZO ONTZETTEND MOOI!!! Toen we even stopten en uit de boot mochten durfde ik niet te dichtbij de bosrand te komen uit angst dat ik door iets gegrepen zou worden. (I know, in NZ is er echt NIKS waar je bang voor kunt zijn!) Terug gingen we high speed en een aantal 360 degree spin turns. SUPERVETTT!!! Haha! Ik wil thuis ook een jetboat heb ik besloten!

De volgende dag was het tijd om mijn bergschoenen kennis te laten maken met gletsjer ijs. Met een groep en gids hadden we eerst een flinke hike door meer regenwoud voordat we bij Fox Glacier aankwamen. De crampons (ijzerpinnen voor extra grip) werden ondergebonden en daar gingen we. Ook hier brak het zonnetje weer door en het was echt prachtig!

Zaterdagochtend moesten we alweer vroeg onze superluxe accommodatie (ik ben zooo verwend nu qua hotels...pfff) verlaten om richting Charleston te gaan, waar we eigenlijk zouden gaan Underwater raften. Maar de Westcoast zou de Westcoast niet zijn als het niet ENORM geregend had en het water in de ondergrondse rivier te hoog was om in een binnenband door de grot te cruisen. In plaats hiervan gingen we een gewone grot wandeling doen. Het was prachtig met als klap op de vuurpijl de glowworms en een supermooie grot opening met regenwoud! Na n kapotte bus en lift met de shuttle kwamen we ’s avond toch veilig in Nelson aan, waar ik weer gezellig met Ragna en Inge heb gemeet.

Zondagochtend gingen we zee kajakken in de Marlborough Sounds. Heerlijk relaxed, met zeesterren, kwallen (ook die zijn niet gevaarlijk in NZ, boring!) en een paar enorme pijlstaartroggen (vraag Steve Irwin..) in de prachtige baaien van de sounds. Hierna reden we naar ons resort (jaja...met palmbomen en al) in Portage, ook in de Marlborough Sounds. Wat een plek!! Vanaf hier deden we de volgende dag een gedeelte van de Queen Charlotte Track, één van de Great Walks of NZ. Flinke klimmen/klims (?), maar het uitzicht was prachtig!

De dag erop was het tijd om het Zuider Eiland te verruilen voor het Noorder door middel van een kalme en prachtige ferrytocht naar Wellington, capital of NZ. De volgende morgen maakten we een ritje in de cable car en brachten we een bezoek aan de Beehive, het White House of Torentje van NZ. Ook Te Papa, het mooiste museum in de wereld (voor zover ik weet dan he!!) mocht natuurlijk niet ontbreken en de 1,5 uur die we hier hadden was veelste kort. Maar we moesten door naar mijn toekomstige woonplek.....

...Rond 16u kwamen we aan in River Valley, een lodge in een vallei, aan een rivier in soort van the middle of nowhere. Ik was meteen verliefd! In een schommelbed aan de rivier heb ik lekker in t zonnetje mn boek uitgelezen om energie op te doen voor de activiteit van de volgende morgen; Duckie rafting! Normaal gesproken is het grade 5 rafting (pretty heavy stuff), maar aangezien het Noorder Eiland al een aantal maanden in flinke droogte leeft was de rivier hier te laag om in grote rafts de rivier af te gaan. In plaats daarvan maakten we dus gebruik van opblaasbare kajaks; duckies of ook wel divorce boats genaamd (vanwege het gekat “nee, jij moet peddelen” “nee jij!”enz. wat plaatsvindt als koppels samen in n bootje gaan). Natuurlijk ging ik bij de eerste beste rapid ondersteboven, maar dankzij Ants en Koryn, onze gidsen, overleefde ik dit ‘heel-veel-water-in-mn-neus’ avontuur ook weer. De rapids en watervallen die volgden waren nog wat heftiger maar ondertussen was ik een pro(..), dus ging het allemaal best goed. Het was echt superleuk!!! Maar jullie zullen het ook allemaal wel een keer meemaken als ik naar River Valley verhuis!!(Je kunt er ook paardrijden of gewoon lekker in die rivier chillen!)

Helaas moesten we ook dit paradijsje weer achterlaten en inruilen en wel voor naar-rotte-eieren-stinkend Rotorua: Thermal capital van NZ. De dag erop was het tijd voor weer een nieuwe ervaring voor mn bergschoenen; wandelen op een werkende, zee vulkaan! (Echt, die schoenen weten niet wat ze overkomt) Met een boot vaarden we vanuit Whakatane (spreek uit als: Faka-tane, wat weer erg lijkt op de kiwi uitspraak van f*ck, hihi) naar White Island, waar we dus lekker rondwandelden op de vulkaan. We hadden gasmakers, want de stoom sloeg echt heel erg op je longen zonder dat je het doorhad, heel vaag. Maar het was echt weer een enorm mooie en aparte ervaring. Op de terugweg zagen we nog wat dolfijnen, maar dat is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld, haha! Terug in Rotorua gingen we naar een Maori show en hangi. De Mitai familie laat hier een hele show met Maori dans, zang en spelletjes zien en daarna is er een buffet met het hangi maal, wat bereidt is onder de grond in geiser stoom. Het geeft het eten een aparte, maar lekkere smaak. En de show was superinteressant en grappig.

De volgende dag reden we naar onze eindbestemming, maar eerst brachten we een bezoek aan t Rotorua museum, wat vroeger het badhuis was waar het toerisme voor NZ is begonnen en daarna hadden we nog een Off Road 4wheel drive experience. Ik heb gereden en het was soms echt heel eng, maar ook wel erg gaaf!!! De volgende ochtend nog n zeiltocht in Auckland Harbour en toen was de ‘vakantie’ weer voorbij. Echt supergaaf allemaal, maar zoals ik op het begin al zei was ik zooo moe en gewoon weer blij dat ik weer terug mocht naar mn gezellige collega’s op kantoor!

Veelste lang verhaal weer, maar stiekem toch ook best leuk om te lezen, ofnie?

Tot snel maar weer!!! xxxies

  • 13 April 2008 - 11:27

    Marte:

    Woowie!! Wat zie jij geweldig vette dingen daar! Geniet nog van je tijd!
    xx

  • 13 April 2008 - 19:16

    Trudy:

    Gave verhalen hoor! En het geeft veel inspiratie.
    Verheug me al op ´n reis.
    Hoe lang mag jij nog daar? ( sorry, ben nogal vergeetachtig)
    ´k had je trouwens nog een smsje gestuurd, maar ik weet eigenlijk niet zeker of je nog gewoon bereikbaar bent op je oude nummer. Anders als nog gefeliciteerd!!

    Kus,

    Tru

  • 14 April 2008 - 10:28

    Annelies:

    Ziet er wederom weer erg gaaf uit hoor! Zou best willen ruilen... Geniet nog, maar dat lukt denk ik wel aan de verhalen te lezen!
    Dikke kus

  • 14 April 2008 - 12:57

    Joyce:

    WAT MAAK JE WEER VEEL MEE!
    Een betere vakantie is er niet hoor! Heerlijk meis al die gave verhalen
    enjoy!!

    xxx

  • 17 April 2008 - 17:21

    Malou:

    Vandaaaaar dat ik tegenwoordig zo'n last heb van mijn longen; ik kreeg geen gasmaker op white island... ;) Maar je gaat dus naar River Valley verhuizen? Ben je genezen van Australie? Ik heb ook besloten om naar Huaraz te gaan verhuizen ;) Echt super gave uitzichten daar zeg!!! Kan me echt helemaal voorstellen hoe je het daar hebt! Geniet meid, we zijn alweer op de helft... :( Kus X

  • 18 April 2008 - 09:10

    Leo:

    dag zusje!

    Ik moet bekennen dat ik ditkeer alleen de plaatjes en videootjes heb bekeken.... ooooooohhhhhhh! Maar misschien komt dat omdat ik morgen op vakantie ga, en al mijn spullen nog moet pakken en nog wat huiswerk moet doen....

    genietze maar weer daar!
    x

  • 22 April 2008 - 00:51

    Lou:

    Wat een heerlijk verhaal weer!! Als je dr kunt paardrijden verhuis ik met je mee haha, ben helemaal fan nu ;) De foto's zien er echt geweldig uit! Nu geen natte voeten gehad in de Glacier? Men, wat baal ik er van dat ik nu op kantoor zit ipv in Nieuw Zeeland...Och, ik kom je gewoon vaak opzoeken als je daar je eigen ranch hebt :D! Hopelijk spreken we elkaar snel, bij Chrissy mssn nog geen internet...Dikke kus!!

  • 22 April 2008 - 21:10

    Dien:

    wow.. klinkt en ziet eruit als de best birthday gift ever! heb je mn kaartje nog gehad, wel te laat helaas... supergave reis zeg! ik ga maar es n dagje brussel doen dit weekend denk ik (voor t contrast he :))
    veel plezier weer
    kus

  • 25 April 2008 - 08:01

    Peet:

    Lieve Pep.
    Dank je voor je prachtige kaart!! Kwam deze week. Wat heerlijk om je foto's en video's te zien. We hoeven niet te spreken van verveling hier! Heb nog niet alles gelezen, later! Heel druk ah opknappen in huis, en zondag vliegen we naar Jon! Heel kort berichtje dus van me, maar dikke zoen, ook nog voor jouw verjaardag, en geniet van alles!!!
    Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 78225

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: