Een dagje Elks Camp Moore - Reisverslag uit Pompton Lakes, Verenigde Staten van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Een dagje Elks Camp Moore - Reisverslag uit Pompton Lakes, Verenigde Staten van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Een dagje Elks Camp Moore

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

27 Juli 2005 | Verenigde Staten, Pompton Lakes

En ja hoor, alweer ziek.... De rest van het camp is op een dagtrip naar het strand, daar bootje varen en later op de middag rondrijden in politie-, brandweerauto's en ambulances. Baal wel een beetje, maar voelde me echt te beroerd om mee te gaan en even lekker rustig aan doen is ook wel eens lekker.

Vrijdagavond werd ik weer ziek en heb zaterdag de hele dag in bed gelegen. Zondag weer naar het ziekenhuis geweest en ben nu aan mn 2e antibiotica kuur bezig....Voel me nu al stukken beter!! Gister heb ik de hele dag doorgebracht in the Health Center hier op camp zodat ze me in de gaten konden houden, ik had koorts en hele erge keelpijn (soort van blaren in mijn keel, kon amper slikken, heel vervelend). Ze zijn allemaal heel lief voor me geweest. Heb daar vannacht ook geslapen en voel me vandaag alweer stukken beter. Maar doe het maar even kalm aan!

Okay, er is sinds de vorige keer dat ik schreef niet veel spannends gebeurd. Mijn camper deze week heb ik nog maar twee keer gezien, iemand anders zorgt voor hem. Hij schijnt wel heel leuk en grappig te zijn, dus dat is wel jammer voor mij. Maar ik wil nu goed uitzieken zodat ik de komende 4 weken (nog maar zo kort...) er helemaal voor kan gaan!!!

Ik ga nu een dag camp voor jullie beschrijven:

7.00 PIEPPIEPPIEP wekker gaat af

7.30 Morningmeeting met alle counselors. Hier wordt gecheckt of iedereen wel wakker is! Daarna gaan we onze campers wakker maken. De campers slapen in 3 verschillende gebouwen. De meiden bij elkaar en de jongens verdeeld over de 2 andere gebouwen. We moeten voordat de campers arriveren op zondag altijd een bedsign voor ze maken, dus dat ziet er altijd heel gezellig uit!

8.30 ONTBIJT! Scrambled eggs, sausages, pancakes, waffles. Meestal nog wel te eten!!

9.30 Flagtime. Op een klein grasveldje hebben we de vlag van New Jersey, Amerika en van het camp zelf en deze worden dan door de kinderen gehesen. Daarbij wordt de pledge gezegd, maar die ken ik nog steeds niet. Is niet erg als we er maar respectvol bij staan!!

10.00 Activity #1. De kinderen zijn onderverdeeld in 6 groepen van A (goed) t/m F (moeilijk qua mobiliteit of gedrag). De verschillende groepen doen verschillende activiteiten. De eerste activiteit kan groepzwemmen zijn. Dit is een uur in het zwembad en daarvan bestaat 15 min uit een oefening, bijv. wateraerobics of sharky sharky (amerikaanse schipper mag ik overvaren!)

11.15 Activity #2. Ook dit kan weer vanalles zijn. Bijvoobeeld Arts&Crafts. We hebben een hele grote knutselkamer, waar we vanalles kunnen maken, tekenen, plakken, schilderen etc. Persoonlijk een van mijn favorieten!(helaas vaak niet van mijn kinderen!!hihi!)
Of bijvoorbeeld Nature. We hebben een grote kamer met slangen, kikkers, padden, muizen en hagedissen in aquariums. Erg gaaf! Ook loopt er een nature trail achter het kamp, ongeveer 20 min flink klimmen en dalen! Maar wel heel leuk!

12.30 LUNCH. mac+chees, grilled cheese sandwiches, chickenburgers, chickennuggets, soep. Ook vaak nog wel te eten, maar af en toe echt ranzig!

13.30-14.30 RESTHOUR. Heel fijn, we dumpen de kids in de slaapzaal en gaan zelf ook een uurtje liggen o.i.d. Dit uur heb je echt nodig om even energie bij te tanken. Er zijn 3 of 4 mensen on duty om op de kinderen te passen. Deze duty heb je, net als de nightduty, 1 keer in de week.

15.00 Activity #3. Als je eerste activiteit zwemmen was, dan heb je nu weer zwemmen. Nu alleen vrij zwemmen. Als je kind zelf kan zwemmen is het heerlijk en kan je een beetje zonnebaden aan de kant, maar soms moet je je kind drijvende houden en dat kan ook heel leuk en dankbaar zijn hoor!!

16.30 Activity #4. Bijvoorbeeld Recreation. Dit zijn allerlei spellen en sporten zowel binnen als buiten. We hebben al gevoetbald, honkbald, basketbald etc. Erg goed voor veel kinderen (en dichtslibbende counselors!!)
Of muziek. Gewoon op intsrumenten rammen!! Of liedjes zingen of echte muziektherapie. Allemaal erg leuk!

18.00 DINNER. Mashed patatoes, beans, meatloaf, friet, pasta etc. Allemaal uit poeder gemaakt en VAAK ERG RANZIG!! Dinsdagavond is altijd pizza avond. Dan komen er tigtal dozen van Domino's!!Dat is dan wel weer okay, maar niet erg gezond! Er is ook altijd wel sla!!

19.00 Chorus. Dit is erg leuk en een van mijn favorieten. We zingen allerlei liedjes begeleid door Tremaine (wapperneger en music director), Scottie (chefkok) en/of Sam op gitaar. Wonderwall, Leaving on a Jetplane, Pretty Woman etc. Echt heel gaaf!!!

19.30/20.00 Avondprogramma. Dit is elke dag anders. Het kan een kampvuur zijn, maar meestal is het iets in de trant van het thema van die week. Deze week hebben we Olympic Week en hebben we een atletiekavond gehad, donderdag zijn de zwemsporten aan de beurt en vrijdag de medailleuitreiking.

En rond 21.30 is het tijd om de kinders in bed te leggen. Meestal zijn ze zo kapot dat ze snel in slaap vallen. Andere gaan nog wat muiten en dan is het fijn als je die avond geen nightduty hebt!!haha!!

Nou, dat was even (niet eccht) in het kort een dag hier at Elks Camp Moore! Mochten er vragen zijn dan hoor ik ze graag!!! Fotos wordt aan gewerkt!!!
Dikke kus P

  • 27 Juli 2005 - 21:21

    Papa:

    Fijn dat het weer beter gaat met je en (afgezien van het eten) klinkt het allemaal heel leuk. Hou je haaks! Heb net met Leontien geskyped! Geweldig!

  • 27 Juli 2005 - 22:56

    Leontien:

    Ja Pep! Klinkt goed! Beterschap he! En Skypen met papa was erg leuk!!

    Dikke zoen!

  • 27 Juli 2005 - 22:57

    PS Ik Zie Graag Een Foto Van Sam!!:

    !

  • 28 Juli 2005 - 08:53

    Janneke:

    He Pieternel! Leuke verhalen! Ik reageer niet elke keer, maar ik lees ze altijd trouw, hoor! Gelukkig dat het weer wat beter met je gaat. Pas goed op jezelf en geniet van alles en iedereen om je heen!

  • 28 Juli 2005 - 16:41

    Eveline:

    Wat klinkt dat allemaal gaaf.Eerst leek het me allemaal best moeilijk zo'n kamp,maar van die verhalen van jou wordt ik helemaal enthousiast!We lezen al je verhalen trouw hoor.
    Ik ben nu zelf 1.5 week in jou toekomstige studiestad!
    Groetjes en een dikke kus van Storm uit Breda!!!
    Eveline

  • 29 Juli 2005 - 16:10

    Wendy:

    Hey pieternel, Echt leuk om te lezen hoe het er nu aan toe gaat! Maar 8jongens!! Jeetje wat weinig. Ben benieuwd naar de foto's. Liefs Wen

  • 03 Augustus 2005 - 09:40

    Mama:

    hehe, eindelijk ik ook weer s op de hoogte! klinkt goed pop, geniet ervan en ophouden met ziek zijn (en dus ook met zoenen!)xxx bovendien zijn er geen leuke engelse jongens heb ik weer geconstateerd...bewijs dus maar het tegendeel!

  • 04 Augustus 2005 - 12:45

    Sofie En Teun:

    Heej Pieternel! Echt goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Hoe is het met Sam?... Kun je niet een foto erop zetten? Super veel plezier nog en niet meer ziek worden he?!! Groeten!!

  • 29 April 2009 - 09:12

    Léon:

    hoi itenel enne lkkr inWladkirch :-) ochja ik ms julle allemaal zo een dikke kus van ij aan de hele fam. Cremers.
    IK MIS JE !!!!!!!!

  • 29 April 2009 - 09:12

    Léon:

    hoi itenel enne lkkr inWladkirch :-) ochja ik ms julle allemaal zo een dikke kus van ij aan de hele fam. Cremers.
    IK MIS JE !!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 78133

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: