Passie of gewoon stompzinnigheid?? - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Passie of gewoon stompzinnigheid?? - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Passie of gewoon stompzinnigheid??

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

12 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Heyhey allemaal!

Een bezoek aan Nieuw-Zeeland zonder een rugby wedstrijd gezien te hebben is geen echt bezoek, dus vrijdag 2 mei was t zo ver: Crusaders (Christchurch) vs Sharks (Zuid-Afrika). Vorig jaar scoorden de Sharks in de 80e minuut de winnende punten en dus was het tijd voor wraak!! Moeder Natuur was ook uit op wraak, want vanaf de namiddag was t al een beetje vies miezerig weer. Dus dik ingepakt (en dan bedoel ik ook echt dik: dikke sokken met mn hiking boots, legging, pyamabroek, gewone broek, hemd, shirtje met korte mouwen, shirt met lange mouwen, gewone trui, fleecevest, regenjas, muts en handschoenen!) vertrokken Rachel, Geoff, Shelley, Tim en ik naar het stadion. Terwijl we van de auto naar het stadion liepen begon het ook nog eens kei hard te hagelen en als klap op de vuurpijl moesten alle paraplus bij de ingang achter gelaten worden. Owja, en onze zitplaatsen waren natuurlijk ook niet overdekt (die kaarten zijn te duur!haha).... Maar goed, als echte die-hard Kiwis lieten wij ons niet kisten natuurlijk! De opening van de Crusaders wedstrijden zijn altijd wel spectaculair, want wat is een kruisvaarder zonder kasteel en paard? Dus als opening wordt de brug van het Crusader kasteel neergelaten en komen er een aantal kruisvaarders met zwaaiende zwaarden te paard het publiek opwarmen (zeker nodig deze avond!) door wat ere rondjes te galopperen. (check de filmpjes) Een rugby wedstrijd duurt 2 x 40 minuten, maar de helft van het publiek had het halverwege wel gehad met de kou en regen. Wij hebben het tot de laatste minuut uitgehouden, maar ik kan me de laatste 5 à 10 minuten niet meer zo goed herinneren, haha! Het bleef maar regenen, hagelen en de wind werd sterker en sterker, iedereen had het echt zooo koud! Één van de jongens waar ik mee salsa dans is een paramedic en moest werken die avond en vertelde me de dag erna dat hij 7 mensen had behandeld voor onderkoeldheid. Tsja...passion of gewoon stupidity?? Ow, wel even belangrijk om te weten is dat de Crusaders wonnen met 18-10! En als je denkt dat ik t nu wel gehad heb met de rugby dan heb je het mis, want 21 juni gaan we naar de All Blacks (NZ nationale team) vs. England! Dat wordt zekersteweten gaaf en hopelijk niet zo koud!

De nacht en dag erna heeft het de hele tijd non-stop kei hard geregend en gehageld. Echt niet normaal, ik heb nog nooit zoveel water in korte tijd in verschillende vormen uit de lucht zien komen. Gelukkig woon ik halverwege een berg, want de rivier beneden had t ook even moeilijk. Toen ik op de bus stond te wachten kwam de overbuurman zelfs met een peddel naar z’n busje gelopen. Toen ik vroeg of ie voorbereidingen aan het treffen was moest ie heel hard lachen en vertelde ie dat ie alleen n hond en twee katten had voor zn arc. So far voor saving the planet. Al heb je hier in NZ toch nie veel meer dan honden, katten en schapen!

Nou, zoals jullie hierboven dus kunnen lezen is het niet altijd mooi weer in Nieuw-Zeeland. Nee, NZ heeft net als NL gewoon vier seizoenen (soms zelfs in één dag!), maar dan dus omgekeerd van hoe wij ze in NL hebben. De zomer heeft lang geduurd, misschien zelfs wel n beetje te lang voor een aantal boeren hier, die met enorme droogtes te kampen hebben gehad, maar nu is de herfst en winter dan wel echt gearriveerd. Soms dus heel vies weer, maar soms ook prachtig! Ik fiets sinds twee weken met mn handen hard in de remmen knijpend van de berg af omdat de Southern Alps prachtige sneeuwtoppen hebben waar ik dan heerlijk van geniet. Vervolgens cross ik door n klein parkje met n riviertje, waar het water soms gewoon dampt. Dit en de prachtige herfstkleuren maakt dat ik zelfs Christchurch in de winter en herfst nog helemaal geweldig vindt!

Goed, ik ga n appelkoek bakken! Tot de volgende keer maar weer!
Kusss Pep

  • 12 Mei 2008 - 11:22

    Sabrina:

    Heeej Pieternel!
    Zo te lezen gaat het goed met je, top! jammer van de regen, maarja extreme regen heeft ook weer zn charme, met een peddel over straat!!?? Haha, geniet er van en tot snel, time flies!
    XX

  • 12 Mei 2008 - 15:27

    Malou:

    Hey meis! Ik prijs mezelf ook nog iedere ochtend gelukkig als ik de besneeuwde bergtoppen zie onderweg naar mijn werk. Echt zo mooi! Ben net terug van 2 weken reizen door het zuiden van Peru, maar Huaraz is toch echt wel het allermooiste plekje op aarde. Ook echt wel iets voor 'adventure-freaks' als jij ;). Tot snel en geniet! Dikke kus

  • 12 Mei 2008 - 23:25

    Lou:

    Jow, niet alleen een hardcore penny, maar ook een hardcore rugby fan ;) Gek idee dat jij daar zo dik ingepakt zat en ik heerlijk in de zon paardgereden heb! Fijn dat ik weer internet heb, kunnen we weer wat vaker kletsen :D Tot snel! Kus!

  • 12 Mei 2008 - 23:33

    Lou:

    Ow nee, sorry correctie: je bent geen hardcore penny, maar een gangster penny :D

  • 13 Mei 2008 - 17:56

    Esther:

    He Pepje, het is zo ongelooflijk goed van je dat je zo trouw updates schrijft. Ik geniet elke week mee en ben helemaal niet zo'n trouwe reageerder. Maar.. het doet goed om te weten dat je je op je naturalisatie al goed aan het voorbereiden bent. We boeken spoedig onze reis naar NZ! Het is toch vreemd dat niet de hele wereldbevolking naar NZ emigreert, zo leuk als het daar moet zijn! Werk ze en geniet maar weer.

  • 14 Mei 2008 - 21:56

    Rob:

    Goed bezig daarzo

  • 20 Mei 2008 - 09:27

    Liza:

    Heej Pieternel!
    Wat een leuke verhalen zeg!
    Zo te lezen ben je het nog niet beu daar!
    Wanneer kom je terug? Dan kunnen we ons halfjaarlijkse etentje doen ;)

    x Liza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 78224

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: