Alweer n maand voorbij!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Alweer n maand voorbij!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Alweer n maand voorbij!!!

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

04 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey allemaal!!

Even een korte update van mij! (Naderhand toch nie zo kort....) Check out the new video of the Buskers Festival: The Piano Juggler!

Afgelopen week was best een beetje een ‘zware’ week. Aan het begin van de week deelde Ange, m’n Holland/oranje verslaafde collega, mee dat ze een andere baan aangeboden had gekregen en dat ze besloten had ervoor te gaan en dus over 3 weken haar laatste dag bij Adventure South zou hebben. Ik was echt helemaal een beetje verbijsterd en verdrietig ervan, want ik kan heel goed met haar opschieten en mede dankzij haar voelde ik me zo snel thuis in het bedrijf.... Nog maar 2 weekjes dus en dan is ze weg. Ook heel raar dat ze zo snel weg ‘mag’ als het ware. Er wordt hier elke 2 weken uitbetaald en dat betekent dat een “two weeks notice” genoeg is. Zomaar midden in het seizoen, bij ons zouden er toch wel wat rare reacties hierop zijn geweest, lijkt mij zo, maar hier reageerde iedereen vrij positief, wel heel jammer dat ze weggaat, maar iedereen gunt haar de nieuwe uitdaging van harte. Nouja, dat doe ik natuurlijk ook, maar ga haar wel missen! Toen Geoff ons vrijdag weer allemaal bijeen riep wist ik dat er weer iets aan de hand was. Hij en Shelley zijn de oprichters en eigenaars van Macpac (outdoor liefhebbers onder ons kennen dit merk vast; rugzakken, kleding enz) en na lang wikken en wegen hadden ze besloten om te verkopen... Na 35 jaar is dat natuurlijk best een emotionele beslissing, dus er waren wat tranen... Voor mij allemaal een beetje ongemakkelijk zoals jullie je misschien wel kunnen voorstellen. Ik voelde me ook een beetje opgelaten omdat ik natuurlijk bij Geoff en Shelley woon en ik dacht dat zij misschien wat meer privacy nodig zouden hebben na zo’n beslissing. Maar Ange verzekerde mij dat ik me daarover niet druk moest maken en Geoff en Shelley lijken er ook vrede mee te hebben, dus dan maak ik me ook maar geen zorgen!

Nou, na zo’n week hadden we wel een avondje uit verdiend en dus gingen Ayaka, Ange, Rachel en ik vrijdagavond lekker naar de film (Juno, ERRUGGGG LEUKK!!!) en daarna even wat eten en de stad in. Was heel gezellig en leuk om de stad weer even wat beter te verkennen natuurlijk. Meteen besloten dat deze avondjes maar vaker moeten gebeuren. Vooral Ange maakt duidelijk dat ook al gaat ze weg bij het bedrijf dat dat niet betekent dat we geen gezellige dingen meer kunnen doen!

Zaterdag ben ik een beetje gaan winkelen. Vooral veel tijd doorgebracht in 2ehands boekenwinkels. Zitten er een aantal naast elkaar hier in het centrum en één is echt 3 verdiepingen helemaal VOLGESTOUWD! Haha!! Heerlijk!

Zondag was het prachtig weer en dus besloot ik naar Lyttelton, de haven, te fietsen. Lyttelton ligt aan de andere kant van de ‘bergketen’ hier, dus dat was NOGAL een tour! Haha!! Eerst een flinke klim, daarna langzaam stijgend met prachtige uitzichten. Na 1,5uur werd ik dan beloond met een enorme afdaling, gewoon eng hoe hard sommigen daar naar beneden gaan!! Ik knijp toch wel flink in mn remmen dan, maar soms toch bijna 50km/u! Lyttelton zelf viel wat tegen vond ik, dus maar vrij snel weer de klim terug over de bergen gemaakt, maar de andere kant op. Pffff....ik word nog fit hier! Eenmaal weer op de top even mn cheese/bacon scone opgegeten en natuurlijk kwam er op dat moment een NLs gezin langs gewandeld. Gezellige even gekletst en toen weer een enorme afdaling afgezjoeft! Dat bracht mij in Sumner en dat is het Scheveningen van Christchurch, dus lekker met mn boekje 1,5u op het strand gezeten. Daarna weer richting huis. Al met al zo’n 40km’s, dus ik was best trots op mezelf.

Aanstaande woensdag is het Waitangi Day ofwel New Zealand Day, dus zomaar een dagje vrij. Weet nog niet wat ik zal gaan doen, misschien wel lekker nix!

Owjee, dit is toch alweer een lang verhaal, dus khou maar snel op!!!Kusss pep

  • 04 Februari 2008 - 09:40

    Lou:

    Ziet er goed uit die foto's en dat filmpje!! Leuk om je weekend even zo bij t lezen aangezien we elkaar niet meer hebben kunnen spreken. Sorry dat het met skype toen ff mis liep, kwamen in eens nog meer mensen online en die kreeg ik niet van me af geshaked haha, maar we'll catch up soon! Die meter ken ik trouwens wel van hier ja, die heb ik gister in ieder dorpje dat we voorbij kwamen zien staan. Natuurlijk op zn laagst aangezien het hier niks anders heeft gedaan dan STORTREGENEN de afgelopen dagen, haha. Spreek je snel weer!! Dikke kus, lou

  • 04 Februari 2008 - 18:40

    Rob Embregts:

    Heerlijk Meid ik droom helemaal weg in die verhalen, ik zie je daar helemaal fietsen, en mezelf natuurlijk haha.

  • 05 Februari 2008 - 09:51

    Tru:

    jammer, het fimpje doet ut niet.
    Wel spanned om zo over die bergen te fietsen. Ik heb nog nooit over een berg gefietst, de duinen op Ameland zijn zo ongeveer het hoogste wat ik ooit heb beklommen met de fiets, haha.

    Kus,
    Tru

  • 06 Februari 2008 - 00:01

    Malou:

    Wow, knap hoor zoveel kilometers fietsen! Ik ook binnenkort, maar dan te voet! Is fietsen toch iets makkelijker denk ik haha. Vandaag was de laatste dag van de carnaval hier. Dat vieren ze hier op een nogal aparte manier... Door de hele stad was een water gevecht met gevulde ballonen en emmers water! En ons vonden ze natuurlijk het leukste om nat te gooien haha. Hopelijk kunnen we dadelijk veilig over straat, al onweert het nu, dus nat worden we toch wel! Tot mailens! Dikke kus

  • 08 Februari 2008 - 15:56

    Sanne:

    Hee Pieternel!
    Ik dacht neem even een kijkje op je sitetje.. Dus jij vermaakt je ook wel daar in New Zealand!! Ziet er goed uit joh! Jammer dat je collega binnenkort weggaat! Leuke collega's bepalen toch wel veel he! En jeetje.. die 40km fietsen, dat doe ik je niet na hoor ;)
    Geniet ervan!
    Groetjes Sanne Roodnat (ITMC)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 78189

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: