Lekker lang geslapen/ Long night of sleep - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Lekker lang geslapen/ Long night of sleep - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Lekker lang geslapen/ Long night of sleep

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

04 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

(for English scroll down!)

Hey allemaal!!

Na bijna 18 uur slaap heb ik heel even tijd voor een update!! M'n vluchten zijn allemaal goed gegaan. Mn vlucht van Auckland naar Christchurch bleek gecancelled, maar kon dus op een eerdere vlucht mee. Toen ik daar na 3uur wachten bij de gate stond keek ik naar mn boarding pass en bleek ik opeens Ms Gillian Cree te heten...OEPS!! Foutje, maar ook dat kwam nog goed gelukkig!! (Air New Zealand is super; leuke, goed, gezellige en relaxte service) Moest alleen wel mn stoel 4A opgeven voor 8A, wat tot gevolg had dat ik boven de motor van het vliegtuig zat en dus iets minder uitzicht, maar het was nog steeds prachtig!!! Geoff en Tim (collega) kwamen me ophalen van het vliegveld. Tim kwam net terug van een tour. We zijn meteen naar Adventure South gereden, wat er gewoon uitziet als een enorme garage met fietsen en busjes en daarboven de kantoren. Heb gewoon mn eigen bureau en MAC computer, wordt nog vechten denkik aangezien ik dat systeem absoluut niet ken!haha!! Heel gezellig met zn allen even thee gedronken en toen door naar mn nieuwe huisje. Echt superschattig! In de tuin van Shelley en Geoff, waar ik gewoon de hele tijd naar binnen kan lopen enzovoorts. Ook een beetje raar nog natuurlijk! Maar ze zijn wel echt supervriendelijk! Gisteren samen geluncht en toen heb ik mn tas maar eens uitgepakt en mezelf een beetje geinstalleerd. Lekker gedoucht en toen mn 2persoons boxspring ingedoken!!! Ondertussen was de temperatuur alleen tot 31 graden (!!!) gestegen en kon ik rond 15u dus nog niet echt lekker slapen. Pas rond 17u viel ik in slaap om vervolgens een keer om 22u halfwakker te worden en om 2u klaarwakker te worden!! Toch weer gaan slapen en werd toen rond 5u weer wakker. Heb het nog tot half 9 kunnen pushen, maar vond het toen toch echt wel genoeg geweest!! Lekker rustig aangekleed en ontbeten en Shelley heeft me rond half 11 naar kantoor gereden. Zie de foto’s voor hoe dit ‘kantoor’ eruitziet. Echt heerlijk casual allemaal!!! Naast ons zitten Ayaka (een Japanse), Angela en Tim en ik zit samen met Rachel bij Geoff op kantoor. Hier kreeg ik van Geoff meteen wat uitleg en info over de tour die ik aanstaande maandag (jaja, dan al!) ga meemaken. Zie http://www.advsouth.co.nz/cycle/recreation/Otago_Rail_Trail.tour. Daarna heb ik Russell geholpen met alle gear klaar te maken voor deze tour. Hij is degene die zorgt dat alles in en op de trailers zit en alle fietsen in orde zijn enz. Gewoon om een idee te krijgen van wat er allemaal bij komt kijken. Mn collega’s zijn echt superaardig en er hangt een ontzettend leuke, relaxte en humoristische sfeer. Dus het gaat vast allemaal goedkomen. Net samen met Geoff en Shelley gegeten en nu kicked mn jetlag weer in (20.30), dus tijd om mn bedje maar weer eens op te zoeken!!! Al is het hier nu gewoon nog tot half 10 lekker licht!! Heerlijk is dat toch!!! Goed, tot de volgende keer maar weer!!! Greetzzz pieternel

Hey everyone!!!

After a night of 18hours I have some time to write you an update. My flight from Auckland to Christchurch was cancelled, but they put me on an earlier flight and when I was about to board this flight I looked at my boarding pass and it said Ms Gillan Cree...Whoops!! But Air New Zealand’s service can be praised, because this was also solved in 5 minutes! It was a long journey to get here, but I have safely arrived in Christchurch, where Geoff (my boss) and Tim (operations manager) picked me up from the airport. They drove me to the office of Adventure South, which is a big garage full of vans and bicycles and upstairs there’s the office. After a short introduction and cup of tea Geoff drove me back to their home and my apartment in their garden. It’s really lovely as you can see on the pics!! Had lunch together with Shelley and Geoff and then got unpacked and ready to go to sleep. But around 3pm the temperature had risen to 31 degrees!! So couldn’t really sleep. Around 5 I did finally fall asleep to wake up around 10 and again at 2 to find myself wide awake!! Forced myself to go back to sleep, woke up again at 5 etc etc. Finally got up around half 8. Had some breakfast, which feels awkward, because I just have to browse around in Geoff and Shelley’s kitchen, but that is what they tell me to do!! I told them it is something I have to get used to! Then Shelley drove me to the office to start my first ¾ of a day at work!!! Geoff explained a lot about the tour I’ll be going on this Monday!! (check http://www.advsouth.co.nz/cycle/recreation/Otago_Rail_Trail.tour) and the rest of the day I helped Russell, who is in charge of the depot, with getting gear ready for all the tours leaving next week. Really good to get an idea of all that is involved in getting a tour on the road. It was a great day and I am really looking forward to working there for the next six months. Everyone is super friendly and helpful. There’s a few pics that show you what the office looks like. There’s two rooms; in one there’s Ayaka (japanese), Angela and Tim (see pic). In the other one it’s Rachel, Geoff and me!! Got my own desk and own MAC computer (never really worked with those before, so quite a challenge!). Yep, I am looking forward to the next 6 months, should be a great learning experience!!!! My jetlag has kicked in again, so I am gonna try and get some sleep again and not wake up at 2 again!!! Will write again soon!!!! Love Pep

  • 04 Januari 2008 - 09:14

    Mariska:

    Je hebt t allemaal gered, mooi zo:)
    Echt te gaaf allemaal, als ik t zo hoor en zie kan ik niet meer wachten en wil ik nu op t vliegtuig stappen! Jammer genoeg moet ik toch nog heel even wachten.. Maar tot snel! x

  • 04 Januari 2008 - 10:20

    Marieke & Jan:

    He Pep,

    Dat ziet er goed uit, een leuk plekje voor jezelf. Goede reis gehad dus, ik kan me die jetlag ook nog goed herinneren. Heel veel succes daar !!

    Groetjes XX

  • 04 Januari 2008 - 11:40

    Liza:

    Heeej Pieternel!
    Goed voor elkaar hoor! Sjonge jonge... heerlijk :)
    Geniet ervan!
    x Liza

  • 04 Januari 2008 - 13:31

    Dien:

    hey, leuk dat je al zo snel aan t vertellen bent! ziet er allemaal super uit al! hopelijk helpt dat lekkere bedje de jetlag verminderen! nu officieel: gelukkig nieuwjaar!! enne op welk adres wil je al die lieve, leuke, attente kaartjes ontvangen? veel plezier vast met je tour!!

    xx

  • 05 Januari 2008 - 08:38

    Lou:

    Hier mijn eerste geluidje Down Under! Klinkt goed zoals jij het hebt, relaxed dat je al meteen mee mag op een tour! Mijn start is een beetje onwennig, zit nu nog in een hostel maar verhuis morgen gelukkig naar mijn homestay voor de komende 4 weken en dan zie ik of ik daar blijf of verder zoek naar iets anders. Met een Duits meisje de stad al een beetje verkend vandaag, lekker aan de city beach gezeten, gelukkig was het weer vandaag beter dan gister: stortregen de hele dag!! Vooruitzicht s niet heel positief, maar dat komt vast wel een keer goed! Ik hoop morgen te settlen bij mijn gastgezin en dan zal ik mijn eerste verhaaltje plaatsen! Spreek je snel!!
    dikke kus!

  • 05 Januari 2008 - 13:33

    Peer:

    heeeeeej pepje,
    hey ziet er allemaal leuk uit! hoop dta het goed blijft gaan, en veel succes nog!

  • 05 Januari 2008 - 15:50

    Steph:

    Dat klinkt goed zo! Geniet maar lekker! En hopelijk is je jetlag gauw voorbij!

  • 05 Januari 2008 - 17:29

    Esther:

    Tussen alle spam die binnen is gekomen toch jouw meldingen natuurlijk eruit gepikt. Wat ziet het er leuk uit allemaal! Zullen we toch maar...? We zijn weer in D. maar gisteren op de Kandel nog veeeel sneeuw gevoeld, gezien. Het was prachtig. Foto's komen.
    Liebe Grüße!

  • 05 Januari 2008 - 17:58

    Papa:

    Hoi wijf,

    Is er nog een plaatsje bij die tour.....? Lijkt me leuker dan maandag naar het Peelland College gaan. Fijn dat je het al zo naar je zin hebt, en bedankt voor de foto van de Air New Zealand 737. Enjoy!

  • 05 Januari 2008 - 23:48

    Jasper:

    Klinkt allemaal prima. Jammer dat ik em neit gekregen heb :P maar ik gun het jou ook wel hoor :). Heb een leuke tijd daar! Ik ben de 19e in het land van de kiwis.. ben benieuwd. Doe de groeten aan geoff, mocht hij me nog kennen :D.

  • 06 Januari 2008 - 10:24

    Annelies:

    He Pep,
    Ziet er wederom mooi uit allemaal! Misschien dat we toch maar eens langs moeten komen... Geniet ervan en laat ons van je verhalen genieten!

    Dikke kus

  • 11 Januari 2008 - 11:30

    Lou:

    Hahahahaha wat een toeval van dat hostel!! Heb je het leuk gehad op je tour, ondanks de zere kont ;)? Ik heb je proberen te zoeken op skype maar ik kon je niet vinden dus als jij mij even toe wilt voegen, gewoon mijn naam en dan zie je het vanzelf, ben namelijk al lang ingelogd daar :)! Heb wel zin om ff lekker te ouwehoeren ;)!! Spreek je snel!!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 78215

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: