Bula! from Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Bula! from Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Bula! from Fiji

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

31 Juli 2008 | Fiji, Nadi

Bula!
Ja, de tijd van G'day is weer even (tijdelijk) voorbij. Gisteravond ben ik na een stressvolle vlucht aangekomen in Nadi, Fiji. Mn vliegtuig in Sydney had ruim een half uur vertraging en ik had maar een uurtje in Auckland om vlucht te wisselen, maar gelukkig kan ik heel hard rennen (15 min van de ene gate, door security, door naar de volgende gate) en waren ze bij Air NZ ook zo lief om wel even een beetje op ons te wachten. Dus het kwam toch nog allemaal goed.

Maar nog even terug naar Australie. Donderdagavond kwam Pete aan samen met zijn oom en tante. Met zn allen gingen we uiteten bij een heel chique restaurant, niks voor mij, haha! Maar het was wel heel lekker en we hebben ook wel erg gelachen. De volgende dag gingen we met zn 2tjes naar de Dandenongs NP. Dat is een uurtje van Melbourne en het leek er enorm op Nieuw Zeeland (veel groen en varens), maar dat mocht ik niet zeggen van Pete...We maakten wat wandelingetjes naar wat waterfalls en hadden onze sushi lunch op een bankje terwijl we werden aangevallen door rosella papegaaitjes. Het begon met 2, maar voor we het doorhadden waren er echt 20 en zaten ze op ons hoofd enzovoorts. IEKS! haha! We waren wat later terug dan gepland, maar de pizza avond bij een stel van Pete zn vrienden begon net toen wij arriveerden, dus was lekker en gezellig. Zaterdag nog even een speed bezoek aan de Queen Vic markets, maar besloot al snel dat ik wel genoeg AUS souvenirs had. Daarna gingen we naar een Aussie Rules Football game samen met Meg (Pete zn zus). Erg gelachen, want het is totaal anders dan rugby en ik snapte er dan ook vrij weinig van, maarja, mag de pret niet drukken natuurlijk! 's Avonds gingen we weer met een hele groep uiteten en daarna kon ik nog even de laatste 15min van de rugby wedstrijd AUS-NZ zien, die AUS gewoon won...Stond ik daar in mn NZse All Black rugby shirt....Pijnlijk...
Zondag heb ik nog even kennis gemaakt met de oma en een heel stel neven en nichten en aanhang en toen was het alweer tijd om afscheid te moeten nemen...Het was zeker weer geen feest... Maarja, wist dat het zou komen natuurlijk, maar dat maakt het niet makkelijker. Nog even bij Meg spaghetti gegeten en toen was het ook voor mij tijd om op de nachtbus richting Canberra te stappen.

Canberra..Ja, iedereen had me al gewaarschuwd en Bill Bryson zegt het ook in zn boek, er is echt niks exciting in Canberra. Nouja, dat is waarschijnlijk niet helemaal waar. Er zijn heel wat musea en het house of parliament natuurlijk, waar de rondleiding nog best wel interessant was. Maarja, mijn mood was niet echt juist voor al dit soort dingen, dus ik heb me even lekker verstopt in de bios en meegeblerd met Mamma Mia. Fout, maar stiekum ook wel leuk!

De volgende ochtend gelukkig weer door naar Sydney en daar heb ik nog even met Simone, een meisje uit mn Perth-Broome tourgroep, koffietje/chocomelletje gedronken op Circular Quay en daarna lekker mn take away curry in het hostel opgegeten.
Daar zat ik net lekker mn fotos te downloaden (zie vorige verhaal!) en mn mail te checken toen ik las dat wij ons huisje Zuilenstraat 15 uit gaan moeten. De woningbouw heeft een enorm gemene streek geleverd en we hebben geen poot om op te staan, dus waarsch per 1 sept ben ik dakloos. Niet echt het nieuws wat ik op dat moment er nog bij kon hebben. En de zin in Fiji verdween op dat moment dan ook wel even helemaal... Erg he?

Maar goed, nu ben ik hier en het is toch eigenlijk ook wel heel fantastisch en ik bof maar met al mn reizen. Heb nu af en toe wat dipjes, maar dat was te verwachten. Zaterdag ga ik lekker eropuit met een tour, dus daar heb ik erg veel zin in! De mensen zijn enorm vriendelijk, maar het is wel even een beetje een cultuurshock om in een niet zo westers land te zijn, waar elke taxi naar je toetert en je bij elke vriendelijke daad een beetje voorzichtig moet zijn. Maar het gaat helemaal goedkomen natuurlijk!
Zal straks ook nog even wat fotootjes aan dit verhaal proberen toe te voegen!
Tot over een paar weekjes!!!
kusss

  • 31 Juli 2008 - 07:03

    Sofie:

    Hey Pieternel! Zet hem op hè! Geniet nog van je laatste tijd, je boft idd heel veel dat je dit allemaal mag doen. En eenmaal weer terug in Nederland is het ook allemaal weer snel normaal. (hm al zal dat nu wel even lastig zijn met je huis... wat vervelend!!!). Wanneer kom je precies terug? Ik ben trouwens bijna klaar met mijn scriptie. Yuppie! Nog 2 daagjes ofzo en dan vakantie! Geniet er nog van! Liefs!

  • 31 Juli 2008 - 12:19

    Joyce:

    He!
    Eindelijk een gezicht bij Pete, leuk hoor :D
    Ondanks de tegenslag at home hoop ik toch dat je lekker kunt genieten van de rest van je wereldreis!
    xx

  • 31 Juli 2008 - 15:40

    Malou:

    Hey meis! Je zal 'm wel missen nou zeker.. Nou, probeer te genieten van die bounty eilanden want ze zijn prachtig!! Ik heb ook geen kamer, dus gaan we samen op zoek, deal?! Xx tot gauw

  • 01 Augustus 2008 - 08:33

    Eefje:

    Die dipjes zullen vast snel verdwijnen als je die mooie eilanden bekijkt.
    Hoop dat je nog een beetje kunt genieten!
    Dikke Kus uit Nederland, wat ook niet alles is hoor ;)

  • 02 Augustus 2008 - 09:04

    Sally :

    i have no bloody idea what that say's, but it's great to see your photo's. Hope you are having fun.
    love the Robertson's
    P.S See you soon ( hehe)

  • 02 Augustus 2008 - 10:08

    Laura:

    peppie! oww..ik ben echt te slecht met iedereen zn waarbenjij's bijhouden! sorry..maar superleuk dat je pete weer hebt gezien!ik zou zeggen doe rustig aan (afscheid zal wel heel kut zijn geweest..) en geniet van fiji!ik mail je snel een langere update! dikke kus lau

  • 02 Augustus 2008 - 15:28

    Marieke:

    Oh FIJI, jaloers !!!!

  • 05 Augustus 2008 - 19:49

    Dien:

    hey
    k kijk al uit naar de fiji foto's!!
    nog maar eve dus geniet ervan!
    tot snel xx

  • 17 Augustus 2008 - 09:44

    Léon Cremers:

    hoie pieternel.
    is dit jou site?????
    ja je moeten nog eens bij elkaar komen dat lijkt mij leuk!!!!!
    en och wat een pech dat je een paar keer het vliegtuig hebt gemist .

    groetjes van léon cremers
    ik neem nog wel contact met je op nog maal groetjes van jou kleine neef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 78113

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: