Western Australia...ow my god... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu Western Australia...ow my god... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

Western Australia...ow my god...

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

24 Juli 2008 | Australië, Melbourne

Hi allemaal!

I know, heel lang geleden sinds mn laatste berichtje, of lijkt dat maar zo vanwege al het moois wat ik alweer heb gezien en meegemaakt in die tijd? Waar moet ik beginnen?

Zaterdag 12 juli vertrok mijn 10 daagse tour richting Broome. Met een groep van ongeveer 20 man vertrokken we uit Perth. Drie enorm dronken Ieren achterin de bus en een half uur later stapte de Schotse gangmaker ook in de bus. Het was een bont stel, maar zeker een goede groep. De Westkust van Australie is nogal groot, dus we moesten bijna elke dag wel heel veel kilometers afleggen in de bus, maar ik vond het weer prachtig allemaal. De eerste stop was bij de Pinnacles (helaas nog geen fotos, zal kijken of ik dat snel nog n keertje kan doen) Dit zijn allemaal limestone rotsen die uit het woestijnzand omhoog steken, heel erg apart. De volgende dag gingen we naar Kalbarri National Park, waar we konden abseilen van een 25m hoge rotswand, brrr, maar ook wel weer erg stoer toen ik mezelf weer overwonnen had. Kalbarri is een NP met hoge rode rotswanden en een mooie rivier die erdoorheen stroomt (ja, kheb echt die fotos nodig...). Het was in ieder geval super!

De dagen erna waren we in Coral Bay en Exmouth, waar het Ningaloo Reef ook is. Volgens sommigen beter dan het Great Barrier Reef en hier gingen we met een groepje zee kayakken naar het reef en daar snorkelen. Zo ontzettend mooi en we zagen reefsharks en schildpadden! Errug cool! In Exmouth ging een gedeelte van de groep met walvishaaien (8-12m lang planktoneters met witte stippen)zwemmen, maar ik heb dat deze keer maar laten schieten. Het is al een beetje het einde van het seizoen en de kans dat we ze niet zouden zien was dus aanwezig en besloot dat ik daar dan niet 300 dollar aan wilde besteden. Natuurlijk hadden degenen die gegaan waren er met 4 gezwommen en waren enorm enthousiast. Nouja, ik kom wel weer een keer terug! De rest van de groep heeft die dag lekker op een wit strand gelegen en in de turquoise bay gezwommen en snorkeld. PRACHTIG!

Na Exmouth was het tijd om de kust achter ons te laten en gingen we richting Karijini National Park. Dit is een vrij onbekend NP en ook vrij ver van de bewoonde wereld gelegen. Zeker niet erg want dit betekende dat we veel van de gorges met waterpools voor ons alleen hadden. Echt ongelooflijk mooi, bijna paradijselijk soms. (Ook hier heb ik die fotos echt nodig) We sliepen 3 nachten in swags (matras met een canvas slaapzak in 1, dient dus meteen als tent). Ik vind dat echt heerlijk, al was het wel echt rond het vriespunt snachts en waren 6 lagen kleding dus echt niet verkeerd, hihi. Maar er waren wat meiden die het na die 3 nachten wel echt helemaal gehad hadden, mietjes... Alles onder het rode zand, echt geweldig. Die kleding die ik daar aanhad heb ik maar weggegooid, was de poging tot schoonmaken niet eens waard. Maar het was echt een enorm mooi park, misschien wel afstudeer materiaal aangezien er ook veel aboriginal involvement is in het management van het park. LEUK!

Na deze geweldige experience was het tijd om richting Broome te gaan, maar dit moest nog wel in twee etappes, dus we sliepen nog n nachtje in the middle of nowhere op een caravan park. En jullie raadden het nooit, maar hier ontmoette ik dus eindelijk die Kiwi boer waar ik al 6 maanden in NZ naar op zoek was... Vaag hoor... Maar wel heel leuk! haha! Dus wie weet komt dat plan van een boerderij in NZ toch nog van de grond. Jullie horen het wel.

Maandag reden we door naar Broome en hier hebben we lekker 2 dagen op Cable Beach gelegen, ook weer een enorm mooi wit strand met knetterhelder water. Flink aan mn tan gewerkt. Heerlijk!

Gisteravond was het dan helaas tijd om afscheid te nemen van mn gezellige en absurde groep en in het vliegtuig richting Perth en vervolgens Melbourne te stappen. Daar ben ik vanmorgen aangekomen en samen met Geoff (Pete zn broer), die even over is uit Singapore, ben ik naar hun ouders hun huisje hier in Melbourne gegaan. Daar vervolgens even een beetje geslapen en net heb ik gezellig even wat gedronken met Margaret, een collegaatje van me uit Mildura 4 jaar geleden, heel leuk om haar weer even te zien. Vanavond komt Pete, raar, maar ook wel leuk natuurlijk.

Nog maar een paar daagjes AUS over, het gaat weer veelste vlug, maar dan Fiji! Ook zeker leuk!

Hoop begin volgende week wat fotos te plaatsen, dus kom dan nog een keertje terug als je ze wilt zien en geloof me, dat wil je!

Dikke kusss

  • 24 Juli 2008 - 22:37

    Trudy:

    Wow, wat een lang verhaal. Ongetwijfeld weer heel leuk om te lezen. Ik wou eigenlijk een nieuw boek kopen, maar als ik dit stukje heb gelezen ben ik wel weer klaar. Haha, ben je aan het plagen hoor. Ik ga eerst eventjes lekker slapen en dan lees ik morgen je verhaaltje.Kus Tru!

  • 25 Juli 2008 - 02:27

    Lou:

    Klinkt idd super! Jammer dat we laatst zo slecht bereik hadden, mssn snel nog eens proberen? Geniet maar lekker samen met Pete en je ziet wel hoe het allemaal gaat lopen! Je hebt nu altijd Marcus achter de hand ;) We spreken elkaar snel! Kus!

  • 25 Juli 2008 - 02:29

    Malou:

    Hey meis, zal wel spannend zijn om Pete weer te zien! Wij zijn vannacht aangekomen in La Paz. Heb echt heimwee naar Huaraz, maar probeer er wel van te genieten. Veel plezier op de bounty eilanden van Fiji! Je mond zal openvallen van de prachtige eilandjes... Xx

  • 26 Juli 2008 - 09:46

    Marte:

    Pep!
    Jij vermaakt je prima zo te lezen. Van een vriendinnetje uit Thailand heb ik al veel foto's gezien van de westkust van Australië. Ik geloof zeker dat het allemaal erg mooi is, want alleen de foto's waren al prachtig. Ik ben benieuwd naar jouw foto's. Veel plezier met Pete;)! Tot over een maandje:)!
    Veel liefs

  • 27 Juli 2008 - 19:06

    Marieke & Jan:

    Wat leuk om weer te lezen, al die herinneringen die boven komen bij mij... nu heb jezelf de westkust ook gezien, gaaf !!
    En nu gezellie met Pete, geniet ervan !!

    XX

  • 28 Juli 2008 - 18:28

    Mama:

    ..en nu weer genieten van de Fiji he!!!xxxxx

  • 05 Augustus 2008 - 20:11

    Dien:

    nothing much to say.. except: Wow..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 78127

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: