It's the final countdown..... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu It's the final countdown..... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieternel Cremers - WaarBenJij.nu

It's the final countdown.....

Door: Pieternel

Blijf op de hoogte en volg Pieternel

05 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey allemaal!!

Ja, de laatste 4 weken zijn ingegaan hier in Christchurch.... Kan en wil het allemaal nog niet zo geloven... De tijd is echt voorbijgevlogen en opeens zijn al die schoolopdrachten nog daar! haha! Dus zeker niet lekker lantefanteren die laatste paar weken. Verder is het op kantoor ondanks dat het seizoen klaar is ook niet echt stiller geworden. Oftewel, ik vermaak me nog wel ffkes!

Vorige week waren Ragna en Inge (studiegenootje en vriendinnetje van haar salsales) gezellig n weekendje in the city! Zij doen hun stage in Motueka en Nelson in het noorden van het Zuidereiland en vonden het dus weer een hele openbaring om in een echte 'grote' stad te zijn...Samen met Tjeerd en Frank, twee gezellige Nederlandse jongens (ja jongens, ik weet dat jullie dit lezen...)die ik hier via via heb leren kennen, en Rachel zijn we vrijdagavond gezellig op stap geweest. Na n foute muziek start in Boogie Nights (de naam zegt t al een beetje...) gingen we door naar het volgende foute feest, wat gelukkig al op zn eind liep: doctors and nurses party.... Voor de mensen die hier niet bekend mee zijn, don't worry, je mist absoluut NIKS behalve een heleboel sneue mensen. HAHA! Maar goed, we hebben wel enorm gelachen. De volgende dag moest ik de meiden natuurlijk mee uit shoppen nemen in een van de malls en ’s avonds zijn we gezellig met z’n allen weer naar de bios geweest; Made of Honour, met Dr McDreamy uit Grey’s Anatomy... Heerlijk chickflick, dus was genieten!
De volgende ochtend gingen Ragna en Inge alweer vroeg ervandoor om via een van de hot springs weer naar huis te rijden en was het voor mij tijd om wat voor school te doen, maar dat werd uiteindelijk mijn reisplannen voor na m’n stage plannen en vastleggen. Ook heel belangrijk natuurlijk!

Het weekend erop was het mijn beurt en vertrok ik vrijdagmorgen om kwart over 6 met de bus van huis om rond 7u in het centrum de bus naar Nelson in te stappen. Het was een prachtige vriesmorgen en de uitzichten waren dan ook weer helemaal geweldig vanuit de bus. Wat ga ik dat straks in Nederland missen.... Rond 3u kwam ik aan in Nelson waar ik nog even n beetje geshopt heb, raar hè, hier in de stad is gewoon teveel om uit te kiezen, daar is t allemaal lekker compact en niet al teveel moeilijke keuzes, haha! ’s Avonds gezellig met Inge een DVDtje gekeken en op tijd naar bed, want de volgende ochtend alweer vroeg in de bus naar Abel Tasman National Park. Dit is het kleinste N.P. van New Zealand, maar daardoor niet minder mooi! Prachtige stranden met strakblauw helder water, home to a 3 daagste trek, waar je ook stukjes van kunt lopen en ook nog bijna altijd mooi weer! Ragna d’r stagebedrijf organiseert tours hier en dus konden Inge en ik lekker half-price mee met de watertaxi om vervolgens een PRACHTIGE 4uur lange wandeling door het park te maken en vervolgens weer met de watertaxi terug naar Motueka, waar Ragna werkt en woont. We waren bij n collegaatje van haar uitgenodigd voor dinner en daarna hebben we even het centrum (lees 3 rare kroegen met een heleboel enorm rare mensen, niet te beschrijven...rural New Zealand...) onveilig gemaakt. Nu de toeristen een beetje zijn vertrokken was het er vrij stil en alleen met de rare locals voelden Inge en ik ons toch niet helemaal op ons gemak, haha! De volgende ochtend lekker n beetje uitgeslapen en een HEEERLIJK pancake ontbijtje gegeten...om vervolgens bij rare local Brian te gaan paardrijden. We hadden om 12u afgesproken daar te zijn en dan zouden we wel zien wat we gingen doen... Om half 2 zaten we dan eindelijk op n paard, maar de rit was het wachten dubbelstewetenabsoluut waard. Lekker over het strand en terug door de zee. Aan het einde van de ongeveer 2uur durende rit besloot Inge, die nog nooit op n paard had gezeten, dat ze er wel echt genoeg van had en nooit een echte Penny (paardenmeisje) zou worden. Arm ding, we hadden dr ook wel erg in t diepe gegooid door meteen zo’n rit te maken natuurlijk. Maar gaaf was het zeker wel!!! ’s Avonds lekker pizzaatje gegeten en weer een DVDtje gekeken. Al met al een heeeeerlijk laatste long weekend voor me. De volgende morgen weer vroeg naar Nelson en op de bus terug en om half 4 was ik weer in Christchurch, waar ik vervolgens thuiskwam en opeens een beetje ziek werd. Helemaal rillerig, beetje koortsig en KOPPIJN!! De volgende dag heb ik dus in bed doorgebracht... Nouja, moet je ook een keertje meegemaakt hebben, toch? Nu voel ik me weer prima en heb dus alweer 2 dagen hard op kantoor gewerkt.

Goed, ik ga weer verder met aftellen.....en nog even VOLOP genieten!
Tot de volgende keer maar weer!
Dikke kusss Pep

  • 05 Juni 2008 - 09:21

    Tru:

    Jaja, de tijd vliegt he! Geniet er nog maar ff van.
    Liefs,
    Tru

  • 05 Juni 2008 - 13:28

    EEFJE:

    Benieuwd dus naar de reisplannen! Ohhh..ik weet ook echt niet wat ik in NL weer moet gaan doen. Over een kleine 5 weken weer thuis..EN mijn vrienden allemaal op vakantie, GE-ZELLIG!
    Geniet er nog maar even van!
    X

  • 05 Juni 2008 - 21:16

    Leo:

    Práchtige plaatjes zus! Geniet je nog maar even suf!! Ik zit in La Paz mijn trip richting het noorden voor te bereiden! Ook veel zin in!
    Doei!x

  • 05 Juni 2008 - 22:57

    Lou:

    Zow, die foto's zien er weer geweldig uit!! Mooi man, dat paardrijden op het strand :D Je bent toch wel een echte Penny ;) Het einde komt nu helaas in zicht, maar goed wel nog eerst 2 maanden een super vakantie! Kus!

  • 06 Juni 2008 - 04:29

    Rob En Nico:

    Heerlijke fotoos van ons heb je op die site van je geplaatst en dat terwijl we zo fotogeniek zijn.....zo ff je aantal reacties verdubbeld haha

  • 06 Juni 2008 - 07:58

    Marieke & Jan:

    Oh wat gaaf het abel tasman park, herrineringen komen weer boven !! Geniet van de laatste weken in NZ.

    Groetjes....

  • 06 Juni 2008 - 13:45

    Joyce:

    Voor de rest van de dag het liedje in mn hoofd hahahaha :D Wat een gave foto's weer dushi echt iets fantastisch daar...Nog heel even dus geniet optimaal (maar dat deed je al goed aan de foto's te zien ;))
    xxx

  • 06 Juni 2008 - 16:08

    Esther:

    He Pepje, zo langzamerhand geloof ik niet meer in wandelingen met zijn tweetjes. Je bent van harte uitgenodigd om onze tochten te begeleiden, waar dan ook! En het is duidelijk: je geniet er inmiddels ook echt van.
    Time flies ja, dus zoals iedereen je aanraadt: geniet nog even heerlijk verder.
    Dikke knuffel

  • 08 Juni 2008 - 19:42

    Ing:

    Hi meis,
    super om je verhaal te lezen:D
    Time flies...gelukkig meeten we elkaar nog even eind juni!
    Succes met de laatste loodjes en we'll keep in touch!

    Knuffel van het meisje-die-nooit-pennymeisje zal worden

  • 09 Juni 2008 - 15:55

    Malou:

    Wat een prachtige plaatjes!! Veel succes nog in je laatste weken, pfff heb ook stress met het afronden van alles. Mañana mañana cultuur heb ik me iets te veel aan aangepast...;) Dikke kus en enjoy!!

  • 14 Juni 2008 - 20:53

    Laura:

    he peppie! ook EINDELIJK! een berichtje van mij op je site...wat een schande dat ik nooit eerder heb gereageerd! maar goed, laatste paar weekjes dus? geniet er lekker van want je hebt het verdiend!! :)
    Hier gaat het goed, druk met fysio...kan alweer beter lopen, en naar de stad fietsen! dikke kus van lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieternel

Tsja...moet ik nog vertellen dat ik graag op reis ben!?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 78138

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 29 Juli 2015

Mable syrup pancakes and Grizzly's in the wild!

20 September 2010 - 11 Mei 2011

Back again!

01 Januari 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: